Står och hoppar...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Pialacki

Står och hoppar...

Inlägg av Pialacki »

Min 7-månaders son vill inte alls sova i sängen på dagen nå mer.
Grejjen är att han har lärt sej att stå i spjälsängen. Man hinner inte ens ut ur rummet förrän han står där och hoppar, glad i hågen.( Själv klättrade jag ur sängen vid 6-månader så han har att brås på :? )
Ska jag låta honom stå där i 1 1/2 h eller finns det ngt annat knep för att få honom att sove inne på dagen?
Första sovtiden är det vagnen som gäller, där sover han bra.
Hjälp
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Pialacki!

Jag känner igen det du skriver. Min son Olle hade också en tid Vm i gymnastik när han skulle sova sin lur. Det du kan göra är att ge honom förutsättningarna för att kunna somna och sedan är det upp till honom vad han gör under tiden. Snart kommer han underfund med att gymnastik inte är så skoj i 1,5 h och lägger sig ner och sover. Så ge honom förutsättningarna och backa.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Pialacki

Inlägg av Pialacki »

Tyvärr så kan han inte lägga sej ner själv utan när han blir trött så kommer ett grin som betyder kom och plocka ner mej. Och det är väl ok, men han har nu i en veckas tid vaknat varje natt vid 3 och varit vaken ibland upp till 1 1/2h, trots pangramsa.
Han ligger och babblar högt och ljudligt utan att kräva svar men tillslut så ställer han sej fast han inte ser ngt.
Han är kurad 12aug men har bara sovit kanske 8 hela nätter.
Resten har han vaknat varje natt minst en gång men oftast fler. Då har jag ramsat och han har somnat om men det gör han inte nu. Sen vaknar han igen strax efter 6 (godmorgon är kl7) och börjar om med babblet och uppstigandet. Då hör jag att han bajsar dessutom. han har 14 1/2h sömn och äter som en häst varje mål.
Men varför envisas han med att vara vaken varje natt och hur övertalar jag honom att sova??? :roll:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"