Hej!
Min dotter ska börja på dagis deltid om en månad. Vad jag undrar är om vi ska fortsätta med ensamlek innan dagis? Idag leker hon 45 min. Jag vill ju gärna umgås med henne lite innan dagis utan att gå upp i ottan samtidigt som jag också vill att det ska vara en fungerande rutin på helgen.
Hur gör ni andra?
undrar pia-lotta
Ensamlek innan dagis?
Ensamlek innan dagis?
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
Vi kommer att köra ensamlek innan dagmamma.
Jag tror att det är viktigare för dem att vara för sig själva den stund de brukar än att "umgås" med mamma.
Vi har ju ordnat det så för oss att hon inte ska vara hos dagmamma förrän kl 9. Därför är det välling kl 7.15. Ensamlek 7.30 - 8.30, när mamma eller pappa äter frukost och gör sig iordning och sedan klär vi på Vera och åker.
Så är det tänkt, vi börja i skarpt läge på måndag...
(Hade helst velat att hon kunde vara hemma, men nu kommer hon att gå tre halvdagar i veckan och så kommer vi att kunna ha det rätt lång tid framöver.)
/LO
Jag tror att det är viktigare för dem att vara för sig själva den stund de brukar än att "umgås" med mamma.
Vi har ju ordnat det så för oss att hon inte ska vara hos dagmamma förrän kl 9. Därför är det välling kl 7.15. Ensamlek 7.30 - 8.30, när mamma eller pappa äter frukost och gör sig iordning och sedan klär vi på Vera och åker.
Så är det tänkt, vi börja i skarpt läge på måndag...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Tack för tipset om tiderna - tror jag snor dem rakt av
. Vår dotter kommer också börja 9 på morgonen och hämtas 3 på em 4 dgr i veckan. Idag vaknar vi 8.00 så vi får nog lägga morgonen lite tidigare om vi ska få plats med ensamlek
Känner mig också nöjd med att vi kommer köra så lång tid framåt då jag pluggar
Pia-Lotta
Pia-Lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n