Magsjuk och mitt i kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bettty

Magsjuk och mitt i kuren

Inlägg av Bettty »

Hej. Min dotter är lös i magen (inte diaree dock) och har kaskadkräkts två gånger. Temp 38.5. :cry:
Lite ersättning har hon fått i sig ikväll men inte är det mycket.
Jag är mitt i kuren och känner mig osäker på hur jag ska göra. Hur fort torkar de små ut? Behöver hon ersättning/vätska i natt tror ni? Magsjukan, eller vad det är började i eftermiddag så hon har ju inte varit utan vätska så länge.

Nu sover hon, men har varit oroligare än de andra kvällarna, jag har fått ramsa mycket och solfjädrat ett par gånger. Det känns inte som om jag kan vara lika kall och "backa" så mycket som jag nog borde när hon är sjuk...
:cry:
Någon som har tips?
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
mia75

Inlägg av mia75 »

När Emil var magsjuk innan jul så gjorde jag så att när han vaknade och var ledsen så fick han vätskeersättning på flaska och sen lade jag honom till rätta och ramsade ut som vanligt.
Den natten han var sjukast låg han dock bredvid mig i dubbelsängen och fick amma ett par gånger också. Jag buffade honom till sömns då.
De andra nätterna sov jag på madrass bredvid hans säng.

Hoppas ni snart är friska igen! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Bettty

Inlägg av Bettty »

Tack. Ok, jag ger henne vätskeers. om hon blir ledsen och försöker sedan hålla mig till kuren så mkt det går..
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"