Både jag och maken kände verkligen att vi blivit föräldrar, sjukhuset, sköterskorna och kuratorerna behandlade oss som om vi blivit föräldrar, saken var bara den att vår första bebis aldrig hann utvecklas längre än till v. 18. På rutin ultraljudet visade det sig att hon hade en missbildning som heter Acrani (saknade skallben) och hon skulle inte ha överlevt längre än max något dygn utanför min kropp, så vi valde att avbryta graviditeten redan då. Eftersom jag var så långt gången så fick jag föda fram henne och efteråt sövde de ner mig och tog ut moderkakan.
Hon var verkligen ett helt barn, men pyttelitet, när hon kom ut hade hon forfarande tummen i munnen

Enda felet på henne var att hon var öppen hela vägen från ryggslutet och upp över huvudet, men från panna och därefter var hon helt "normal".
Nu har det gått nästan 2 år och jag tänker tillbaka på detta med både sorg och värme. Händelsen har fått mig att som människa utvecklas mycket och dessutom tror jag att det hela måste ha haft någon mening. Om inte annat så skulle jag kanske inte sitta här framför datorn just nu och vara tvungen att avsluta för att hämta upp min busiga 1-åring som legat och sovit middag i vagnen ute på balkongen...