Lathund för Standardmodellen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Lathund för Standardmodellen?

Inlägg av Lillamolntuss »

Hej söta experter!

Jag tänkte börja läsa in mig på Standardmodellen inför bäbis ankomst i mars. Finns det nån lathund, liknande den för SHN? Någon som vet? Skulle vilja ha en lite mer detaljerad än den som finns under Verktygslådan...

Jag läser förstås Barnaboken och känner att jag skulle vilja ha en sammanhållen snabbvariant av allt som har med den att göra och som finns spridet i ett par kapitel i boken. (Lat. JAG???? Nä - bara graviditetshjärna. = Lite trögfattad.)

Problemet jag hade förra gången var att lilla skrutt vaknade efter mindre än en timma alltid och jag visste inte vad jag gjorde för fel. Och så tänkte jag att den där Standardmodellen ju inte funkade, iallafall inte för oss. :oops: Nu har jag lärt mig attityden av självklarhet och vet att det kommer att gå. :D
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
Klipper in ett svar från Mammut i annan tråd. Visserligen flaskmatning, men fortfarande standardmodellen. :wink:
Mammut Maria skrev: :D Ja har flaskat de mina från starten - så jag väl expert på området nu... 8) :wink: :lol:

:idea: Jag har använt denna "metoden":

:arrow: Mata tills barnet släpper taget - paus med rap - mata igen tills barnet släpper - paus med rap - en liten trugning - paus och umgänge tills barnet är trött igen - mata tills barnet släpper - paus med rap - en liten trugning - sova.

:idea: Med en helt nyfödd fram till 4 veckor så har erbjudit mat vid minsta lilla pip som jag inte tror mig veta "handlar om annat". Därefter har jag målmedvetet nött in standardmodellen.

8) Dr Brown-flaskorna är de i särklass bästa! Använd nappen för nyfödda - den får man "köpa till". Den napp som ingår är från 3 månader.

:idea: Tidsskillnad på amning och flaskning har jag aldrig märkt! Det verkar var olika från barn till barn - inte mellan amning och flaskning.

:D Lycka till!
Och här en länk om mattiden:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=

:D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det ska bli någon sorts Lathund för Standardmodellen. På något vis. Ska bo klistrad på Späda barn och små, tänkte jag.

På Kackelforum kacklar miar70 och jag om saken :lol: I tråd som heter någonting på Standardmodellen :oops: ... Ja, "SM önskas", helt enkelt :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"