panikskrik
panikskrik
Just nu håller vår 6-mån son på och skriker som en besatt. Han började vid 5-tiden!!!!!Jag har lagt honom till rätta, eftersom det inte räckte att ramsa. Jag har därefter ramsat honom sedan dess. Han skriker bara upp sig mer och mer. Vad skall jag ta mig till??????
Eva mamma till Fabian född 00 , Ellen född 03 och Edvin född 06.
-
Tina-Stina
Livet går inte alltid spikrakt framåt, inte ens för våra små hjärtebarn. Att han skrikit idag betyder inte att han kommer göra det framöver, det kanske aldrig upprepas.
Så mitt råd till dig är att ha lite is i magen och låtsas som om det aldrig har hänt. Tänk på hur du agerar, var som vanligt och lägg honom som du brukar utan något extra dutt för att minska din egen oro. Gör ingen stor sak av det hela utan se det som en engångshändelse.
Kram Susan
Så mitt råd till dig är att ha lite is i magen och låtsas som om det aldrig har hänt. Tänk på hur du agerar, var som vanligt och lägg honom som du brukar utan något extra dutt för att minska din egen oro. Gör ingen stor sak av det hela utan se det som en engångshändelse.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Eva, du ska inte hoppas att det blir en bra morgon i morgon utan sluta hoppas och inse att det blir en bra morgon i morgon. Hå de så
Kram Susan
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Idag gick det bättre!!!!Han vaknade dock 6.15.Vid 6.45 började han skrika upp sig. Jag väntade tills jag ramsat honom tyst därefter gjorde jag morgon när han varit tyst några minuter. Var detta dumt gjort? Skulle jag väntat tills han somnat om? Jag var bara rädd att det skulle leda till trubbel om jag hade avvaktat ännu längre. Vad hade du gjort susan? Kram
Hur är det nu med sonens godmorgon tid? Kan den vara vid 7? Om det är så tycker jag att du hanterade situationen på ett alldeles förträffligt sätt. Bra jobbat
Det här med att få in ett insomnaden beror på hur tidigt den lille vaknar tycker jag. Handlar det om en halvtimme så räcker det för min del att lillen tystnar och är nöjd när jag plockar upp honom och då kan jag använda mig av en marginalkvart och ta upp kvart i sju om morgonen är sju. Vaknar lillen en timme tidigare, vid 6, skulle jag jobba på att få till ett insomnande.
Viktigaste är det att hålla koll på att han inte vaknar tidigare och tidigare och att du plockar upp honom tidigare och tidigare. En fälla som många ömma föräldrar hamnat i kan jag lova. Håll tiderna så gott du kan och lite till så kommer allt gå bra.
Själv är jag mycket restriktiv med marginalkvartar överhuvudtaget, tar bara till dem vid krissituationer om vi tex varit iväg och jag inte vill att lillen ska somna i bilen utan i sin säng och liknande situationer. Jag håller tiderna hårt för då sitter de i lilla barnets ryggmärg och du behöver egentligen ingen riktig klocka för barnet visar tiden så tydligt.
Kram Susan
Det här med att få in ett insomnaden beror på hur tidigt den lille vaknar tycker jag. Handlar det om en halvtimme så räcker det för min del att lillen tystnar och är nöjd när jag plockar upp honom och då kan jag använda mig av en marginalkvart och ta upp kvart i sju om morgonen är sju. Vaknar lillen en timme tidigare, vid 6, skulle jag jobba på att få till ett insomnande.
Själv är jag mycket restriktiv med marginalkvartar överhuvudtaget, tar bara till dem vid krissituationer om vi tex varit iväg och jag inte vill att lillen ska somna i bilen utan i sin säng och liknande situationer. Jag håller tiderna hårt för då sitter de i lilla barnets ryggmärg och du behöver egentligen ingen riktig klocka för barnet visar tiden så tydligt.
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
Hans godmorgontid är 7. Idag gick det ännu bättre. Han vaknade redan vid 6 och låg och gnölade lite.Somnade därefter om och vaknade igen vid 6.50. Tog upp honom prick 7 och då var han på toppenhumörjavascript:emoticon(':D')Tack snälla Susan för din hjälp!!!!!Kram
Toppen Eva
Pussa lilla sonen på näsan från mig och fortsätt nu i samma still med den berömda ATTITYDEN av självklarhet klistrad på din egen näsa
Kram Susan
Pussa lilla sonen på näsan från mig och fortsätt nu i samma still med den berömda ATTITYDEN av självklarhet klistrad på din egen näsa
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!