Hade svåra problem med maratonamning med mitt första barn Julius, som nu är 2 år och 4 månader. Tack och lov hittade jag Anna W när Julle var 3 månader och fick otroligt mycket hjälp och stöd med Kuren - sedan dess har han sovit fint och är en fantastisk grabb säger alla
Med denna erfarenhet i bagaget tänkte jag mig att det här med amning och sömn skulle gå som en dans med andra barnet! Tänkte ta till mig Standardmodellen och har åter igen lusläst Barnaboken.
Men gissa vem som blivit sittande 8-10 timmar med barnet vid bröstet IGEN? Moi! Han äter, somnar mitt i, läggs i säng, vaknar efter 20-30 minuter osv hur länge som helst. Att hålla honom vaken är omöjligt och av umgänge blir intet eftersom han skriker så fort han inte sover eller ligger vid bröstet.
Igår höll jag på som ovan i ca 7 timmar, varpå jag fick spader, värmde Babysemp som han åt 80 ml av, log, somnade och sedan var det igång igen i ytterligare tre timmar. Tack och lov var natten lugn.
Jag fixar inte att analysera det här på egen hand!
Är det för tidigt för Modellen? Är det amningskris?
Och förresten - hur länge kan man tillämpa Standardmodellen (1,5 + 2,5) öht? När kan man göra ett schema enligt någon sorts SHN-kurmodell? Med vagning och hela paketet.