Vintertid

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Sommar

Vintertid

Inlägg av Sommar »

Hej alla kloka!
Länge sen jag var här nu!
En liten undran...
Nu närmar vi oss vintertiden, och vi har diskuterat hur vi ska "vänja om" Annie :? Sambon har föreslagit att vi ska göra som med korna... Alltså ändra tio minuter varje dag så är vi på banan på 6 dagar :D Är det melodin? Jag tycker det verkar smart! Det är schemat jag pratar om alltså :)
Vad har ni andra för erfarenhet? Hur har ni gjort?
Blev det snurrigt det här??? Förstår ni vad jag menar?
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Här finns tips om tidsskillnader:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=68

Går ju lika bra att använda när man ställer om klockan. Gör som det står om man vill ändra 1 timme per dygn, då tar det bara en dag att komma på banan igen. Jag fick läsa det två-tre gånger innan jag hängde med! Fråga om du känner dig osäker :!: :D
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Måste man ändra tiden :?: Om lillen nu har morgon kl. 07.00 och lägger sig 20.00 kan man tänka sig att ha morgon 08.00 och natt 21.00 när klockan nu ställs fram en timme :?: Nu vill jag inte ha natt kl. 21.00 men ändå????
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klart du inte behöver ändra schemat, om du inte vill :D . Beror ju på vad man har att ta hänsyn till i övriga vardagen (dagistider, andra föräldern hem från jobbet osv), som ju ändrar klockan.

Men klockan ställs bak en timme nu på hösten :!: . På våren ser man framemot sommaren, då ställer man fram klockan en timme. På hösten tittar man tillbaka på sommaren, då ställer man bak en timme. Alternativt på våren tar man fram utemöblerna, på hösten ställer man in tillbaka dom. :wink: Så ditt exempel blir tvärtom, natt kl 19 och morgon kl 06 :!:

Tjohej :D
Sommar

Inlägg av Sommar »

Tack ska ni ha :heart:
Ja det var lite krångligt, men jag ska läsa igenom några gånger så får jag nog kläm på det!
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
epona

Inlägg av epona »

Oj! Det här har jag inte ens tänkt på! Måste fundera lite på hur jag vill ha det... Hmm man ställer ju bak klockan en timme nu på hösten...hur blir det då? Vet inte om jag tänker rätt, men om klockan är 0630 nu på morgonen, så lär väl sonen vakna och vilja komma upp 0530 när vi ställt om klockan? Eller tänker jag helt fel?
* Lycklig mamma till underbar pojke född april 2006! *
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Vi brukar bara lägga på attityden av självklarhet och köra med de nya tiderna från dag 1. Har gått bra varje gång och killarna har inte fattat vad som hänt utan bara accepterat de nya tiderna, inte ens fattat att det är nya tider. Vill man kan man ju annars ta 10 min per dag i 6 dagar precis som du skriver.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Eller en marginalkvart vid varje schemahändelse.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
epona

Inlägg av epona »

Du har såklart rätt i att det räcker med Attityden. Och jag märker ju vilken tid sonen vaknar...klarar inte av att räkna ut det just nu! Haha! :lol:
* Lycklig mamma till underbar pojke född april 2006! *
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"