Jag funderar lite grann kring vagga och andningslarm? Funkar det att ha på andningslarmet samtidigt som man t.e.x. gungar vaggan när man lagt ner bebisen efter amning på natten
Fick en jättefin vagga i dagarna som jag naturligtvis vill använda...
Hej
Ingen erfarenhet, men jag resonerar lite...
Det går ju att ha larm i vagn så det borde ju gå att ha i vaggan också. Den är ju still om barnet är still. Och är barnmet inte still så är det ju inget problem.
Det bästa är ju givetvis att testa larmet genom att inte ha något barn i alls.
Man det funkar ju inte just när du gungar vaggan. Det är ju rörelse det känner av. Men du har väl inte tänkt att fastna där med vaggandet, utan bara gunga till lite när det är dags att sova igen och då är det ju inte någon fara.
/LO
Lotta, mamma till Vera född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 Ivar född juli 2008 Nattmålskurad december 2008 Nytt fotoalbum
Jo precis Vaggandet var tänkt som något istället för buffning för gryet (vilka problem man har, jag är i vecka 10 och funderar på detta redan )... Men bitar läggs sakta på plats och det är väl gott att börja för tidigt än för sent?
Ett litet inlägg bara. Jag har märkt att larmet (vi har typen NANNY) är otroligt känsligt så när man har det i vagnen så är det bra om vagnen får stå helt i lä ute. Jag parkerar den ibland tight uppkörd mot nån vägg eller så, så att den ska bli stadigare.
Även när vi går över vårt knarriga trägolv i sovrummet så registrerar larmet detta vilket har medfört att jag flyttar sängen en bit ifrån vår på natten, ifall det skulle registrera när vi vänder oss.
Hej hej!
Bättre sent än aldrig!
Vi har haft vagga till lillkillen, och haft larm i. Funkar jättebra!
Kan iofs. inte svara på om det fungerar under tiden man vaggar...har knappt gjort det..men förövrigt går det finfint!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08