Sovpåse för fryskottar
Sovpåse för fryskottar
Vår tjej verkar vara lite frysigare av sig än sin storebror, som alltid sovit som en gris utan sitt täcke. Vi bestämde oss till slut att testa sovpåse, och det är verkligen något att rekommendera för er med frusna små! Det är som ett vadderat nattlinne utan ärm, hopsytt nedtill och med dragkedja framtill. Hon har på sig en vanlig långärmad body inne i sovpåsen och är precis lagom varm, även med öppet fönster. Sedan vi började med den så sover hon mycket lugnare. Toppen! Dessutom hindrar det henne från att få ut benen mellan spjälorna, vilket är ett extra plus.
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Hur funkar sådana på små akrobater som dessutom hellre sover som Pippi Långstrump än så som mamma finner vara naturliga stället att vila huvudet på? 8)
Med andra ord: hur funkar sovpåsar på krypnördar som gymnastiserar både vid läggning och godmorgon? Blir de inte frustrerade av att ha benen i en påse?
Med andra ord: hur funkar sovpåsar på krypnördar som gymnastiserar både vid läggning och godmorgon? Blir de inte frustrerade av att ha benen i en påse?
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Jag tycker det funkar bra även när de rör sig mycket. Lovisa kan både krypa och gå i sin påse så det är inget problem. Hon brukade också röja runt rejält i sängen när hon var yngre och man visste aldrig var hon skulle ligga på morgonen.
En fördel med sovpåse är också att hon inte får ut fötterna mellan spjälorna och fastnar. Det hände rätt ofta innan vi började med sovpåse och det hjälpte inte med spjälskydd. Det tryckte hon ner.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Oj, tryckte på submit innan jag var färdig. Ser nu att Åsa R ju också skrivit om det där med fötterna genom spjälorna.
En sak som jag tänkte på är att jag sett att åtminstone vissa modeller av Grobag har kardborreband på axlarna. Vi har en sovpåse med kardborreband på axlarna och det funkade inte för vår lilla ål. Kardborren höll inte utan hon ålade ur sovpåsen. Dragkedja funkar bäst.
En sak som jag tänkte på är att jag sett att åtminstone vissa modeller av Grobag har kardborreband på axlarna. Vi har en sovpåse med kardborreband på axlarna och det funkade inte för vår lilla ål. Kardborren höll inte utan hon ålade ur sovpåsen. Dragkedja funkar bäst.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.