Ny man!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Irisen

Ny man!!

Inlägg av Irisen »

:D Hej allihopa igen! Nu har jag en ny fråga här som jag tänkte ni skulle ha några bra svar på :D
Jag har träffat en kille, och vi trivs verkligen super ihop. Vi har träffats sen i sommras och min dotter har också varit med mycket (hon är 21 månader), vi bor i olika städer så när vi åker till honom så sover vi alltid över där med, min flicka har eget rum och sover som en dröm där, precis som här hemma. Vi har svårare att vara hemma hos oss för att vi har en inneboende (som för övrigt är mkt trevlig och omtyckt), men han och jag får ingen privat tid härhemma direkt.
Detta att min dotter följer med ahr jag fått både bra och dålig kritik för, vissa säger att det e kasst att blanda in henne redan, tänk om det ej håller m.m. Andra tycker att det gör väl inget bara hon trivs. Jag känner att det funkar bra, vi åker ju hem till mina föräldrar och andra vänner och hälsar på med ibland, hon hänger alltid med, Såklart! Vad tycker ni? Ska barnen med när man träffar ny pojkvän, eller vad? Hur har ni gjort som upplevt nåt liknande? Många kramar Sara och tack på förhand
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hejsan!

Grattis! Ska jag säga först av allt! Till att ha hittat kärleken!
Och det verkar som ni alla tre trivs med att tösen "hänger med" så då tycker jag det är OK. Svårare vore det väl om du lämnade bort henne och for iväg själv?!?
Skulle inte alla inblandade må sämre av det? Det tror jag helt absolut.
OCh som du nämner så är hon ju med dej i princip överallt så då tycker jag det är i sin ordning.
Visst om det skulle vara så (vilket jag inte tror alls i ditt fall.. bara som exempel) Att man bytte killar som andra byter strumpor så kanske det inte vore så bra, men DÅ hade man ju haft lite annat att fundera över tycker jag..

Desutom finner sig barn i det mesta, på gott och ont, som är nödvändigt för de vuxna.
JA nu har jag svamlat av mig lite. Ska bara tillägga att jag har erfarenhet av liknande och mina barn har också följt med mej i det mesta!

Lycka till!!! :heart:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Therese

Inlägg av Therese »

Nu är hon ju så liten ännu, annars skulle jag nog vara lite försiktig tills jag vet om det är på "riktigt". Barn blir ju oxå fästa vid andra människor o skulle nån man tycker om o anförtror sej åt helt plötsligt försvinna så är ju det en slags sorg kan jag tänka.

Men som sagt hon är ju så liten ännu så det borde inte vara några problem. Jag tror det är värre ju äldre de blir, o speciellt när de inte har en pappa som finns där.
Har sett det på nära håll o det kändes inte alls rättvist mot de stackars små barnen. De mådde dåligt redan innan o inte blev det bättre när mammans nya ( som var kanon med dom) fick kliva ur bilden för ännu en ny.

Lycka till!
Irisen

Inlägg av Irisen »

:D Tack ska ni ha för era funderingar och råd! Skönt det är att ha detta forumet att kunna ventilera sej på :lol:
Många Kramar Sara
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"