Hur äter och sover era barn under 3 månader?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
AL25

Hur äter och sover era barn under 3 månader?

Inlägg av AL25 »

Jag har en son på 7 veckor och har precis börjat med standardmodellen. Jag har försökt lägga upp ett schema åt honom, men undrar om jag gör rätt. Han är ju inte så gammal än. Jag försöker göra såhär:

19.30-7.30 Sova
Äta, byta blöja, leka
9,30-11.00 Sova ute i vagn
äta, leka
13.00-15.00 Sova ute i vagn
äta leka
17.00-18.00 Sova inne i vagn
bada, leka, äta
19.30 Godnatt i spjällsäng

Hur gör ni med så små barn?
Mamma till Alexander 060815
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och välkommen hit.
Bra att du inför standardmodellen, det undviker sömnproblem senare.

Tänk på att han nog är lite för liten för att klara 12 timmar natt utan mat. Från två månader ska 8 timmar gå bra, 10 timmar från tre månader och 12 timmar när han är runt fyra månader.

Jag kommer ihåg att jag skrev till Anna W när min Vera var ungefär två månader. Jag skrev att hon sov två gånger fem timmar och undrade om det var okej.
Hon blev väldigt upprörd och sa att hon fick ju på tok för lite sömn och att jag skulle styra upp vår vardag. Vad jag hade glömt att skriva var att hon sov 2x5 timmar på natten. Sedan sov hon massor på dagen också. :lol:

Det tog mig tre månader till innan jag verkligen tog till mig vad hon sagt och styrde upp tillvaron med schema. Mest för att jag skulle få lite koll. Jag har en sovgris som älskar sin säng.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej! :D
Om du kollar i forumet Späda barn och små så hittar du TONVIS :shock: :D med trådar om små sötnosar!!

/Jenny
AL25

Inlägg av AL25 »

Oj glömde skriva att jag ammar honom 1 gång på natten efter 6 timmar. Nä jag förväntar mig inte att han kan sova hela natten utan mat. Han är ju inte så gammal. Tack för att ni svarade. Ska kolla andra forumet.
Mamma till Alexander 060815
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och fråga gärna om det är något mer du undrar!
:D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"