Hej,
min lilla älskling mår inte riktigt 100% men det är lite oklart exakt vad det är. Började med feber i helgen och nu lite dålig mage. Kan vara tänder, förkylning på g mm. Min fråga; just nu äter han rätt dåligt. Han vill inte ha mycket av något, inte ens gamla favoriter. Vad gör jag om han skulle vakna mitt i natten och vara hungrig? Ger man en flaska då eller skapar man en dålig trend?
Sjuk och vill inte äta - hur gör man om han vaknar
Sjuk och vill inte äta - hur gör man om han vaknar
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen
Har han inte ätit något??
Bara de får i sig en del och dricker mycket borde det egentligen inte vara något bekymmer. Jag brukar tänka hur jag själv känner mig med feber odyl, inte så sugen på mat alls.
Har du testat nyponsoppa, osötat fruktsoppa, smoohtis(hur stavas det egentligen), osv?
Åsa
Bara de får i sig en del och dricker mycket borde det egentligen inte vara något bekymmer. Jag brukar tänka hur jag själv känner mig med feber odyl, inte så sugen på mat alls.
Har du testat nyponsoppa, osötat fruktsoppa, smoohtis(hur stavas det egentligen), osv?
Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Håll koll på blöjorna så att det är kiss om än bara än så lite vid varje byte, detta för att upptäcka om sjuklingen får i sig FÖR lite vätska. Hungern är inte ett problem, de äter så mycket de klarar skulle jag påstå, men vätskan måste de få i sig. De blir inte hungriga på natten om de inte är vana att äta då. Mata inte på natten men erbjud vätskeersättning, bröstmjölk eller liknande om barnet kissar dåligt, även nattetid i så fall alltså! Använd digital hushållsvåg om du har svårt att känna om blöjorna innehåller kiss. Aptiten kommer tillbaka efter några dagar.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Jo han äter lite, dricker lite välling och vatten. Några bitar äpple, lite banan mm. Jag håller koll på blöjan och det är kiss i den. Skönt att det inte är någon fara med maten.
Mamma till Ivar, född 5 mars-04 och kurad vid 5 månaders ålder samt Wilma, född 13 augusti-06 och vänd från nattsuddare till nattsovare med hjälp av Standardmodellen