Min bästa vän har det struligt med sin pojkvän och har separerat för tillfället och behövde en tillfällig matte till deras gemensamma Grandis. Detta då hennes nuvarnade lägenhet ligger mitt i stan (LÅNGT till bra promenadstråk) samt hon jobbar mkt och knasiga tider.
Vi valde att ställa upp som tillfälliga adoptivföräldrar åt denna underbara 11 månader gamla vovsing eftersom vår dröm är att snart kunna skaffa en själva. Så för oss blev det här en utomordentligt tid att testa om det passar vårt liv och för Elliot blev det en betydligt lugnare tillvaro. Alltså förhoppningsvis bra för alla inblandade
Vad jag nu undrar är hur jag enklast planterar in denna varelse i vår lilla familj. Emil (vår tre-åring) är överförtjust, Jonas gillar vovven så länge han inte kittlar honom under fötterna...
Jag vill ju inte bli för tjatig heller för då blir orden till slut verkningslösa... och en annan tanke är ju att jag inte vill gå inte och hindra honom för mkt i sin framfart eftersom det faktiskt är han som först och främst bor här (om ni förstår mig...) Han är ju van att få röra sig på ett visst sätt här hemma, helt plötsligt dyker det upp en massa nya regler...
Detta får självklart INTE gå ut över hunden men jag känner att jag har fastnat lite. Alla tips mottages tacksamt