Kasia skrev:Min man stödjer mig till fullo men jag vet inte om han ser fram emot att sova på soffan i en hel månad. Jag fixar inte heller en gästsäng i 4 veckor då ryggen inte mår prima efter 3 månaders bärande på en tung donna
(Har du henne f ö inte i vagn och vagnar
Hos mig har jag haft fler kurbarn samtidigt ibland och Gud förlåte mig, minstingen i barnvagn fick sova - gissa var
Här (i citatet) visar du upp de negativa förväntningar som jag kallar KLAGAN, så skärskåda dem
Varför ska mannen sova på soffan i en hel månad och varför ska du sova i gästsäng i 4 veckor
Jag vet hur du tänker, men kan du verkligen försvara det tänkandet, de negativa förväntningarna, som är minst lika självuppfyllande som positiva
Nej, vågar jag påstå, det kan du inte.
Halvdant och "light" och framför allt väldigt komplicerat har ni ändå kurat, eller försökt, eller lagt grunden, eller hur man ska säga. Barnet är inte helt oförstående längre eller ofrstående alls, även om hon, helt naturligt och förståeligt, är förvirrad fortfarande och inte vet vad som gäller. Din/er Attityd av Självklarhet har inte varit den bästa, om man säger, och är inte än, vilket citatet tillfullo visar. Här saknas både beslutsamhet och jäklaranamma - och gnälls i stället för säkerhets skull i förväg
Nu vill jag höra dina konstrutkiva lösningar
MEN ALLT HÄNGER PÅ DIG.