Angående daglurarna...hjälp snabbt...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Kasia skrev:Min man stödjer mig till fullo men jag vet inte om han ser fram emot att sova på soffan i en hel månad. Jag fixar inte heller en gästsäng i 4 veckor då ryggen inte mår prima efter 3 månaders bärande på en tung donna
:D Glad att du har din humor i behåll :lol: Visst kan hon ligga om inte i badkaret (inte tillräckligt plant underlag kanske :roll: ) så i badrummet - det vet jag många små barn som gjort under kuren :!:

(Har du henne f ö inte i vagn och vagnar :?: När hon är så pass liten :?: Det vore enklare ur utrymmessynpunkt.)

Hos mig har jag haft fler kurbarn samtidigt ibland och Gud förlåte mig, minstingen i barnvagn fick sova - gissa var :?: I badrummet :lol:

Här (i citatet) visar du upp de negativa förväntningar som jag kallar KLAGAN, så skärskåda dem :!:

Varför ska mannen sova på soffan i en hel månad och varför ska du sova i gästsäng i 4 veckor :?:

Jag vet hur du tänker, men kan du verkligen försvara det tänkandet, de negativa förväntningarna, som är minst lika självuppfyllande som positiva :?:

Nej, vågar jag påstå, det kan du inte.

Halvdant och "light" och framför allt väldigt komplicerat har ni ändå kurat, eller försökt, eller lagt grunden, eller hur man ska säga. Barnet är inte helt oförstående längre eller ofrstående alls, även om hon, helt naturligt och förståeligt, är förvirrad fortfarande och inte vet vad som gäller. Din/er Attityd av Självklarhet har inte varit den bästa, om man säger, och är inte än, vilket citatet tillfullo visar. Här saknas både beslutsamhet och jäklaranamma - och gnälls i stället för säkerhets skull i förväg :roll: :evil:

Nu vill jag höra dina konstrutkiva lösningar :!: Och dina fasta Beslut :!: Gör du nu rätt och med rätt Aittyd, behöver du verkligen inte hålla på några fyra veckor till utan borde ha saken klar inom 3-4 dygn.

MEN ALLT HÄNGER PÅ DIG.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kasia

Inlägg av Kasia »

Tack för de orden....

Behövdes...jag har nog blundat för sanningar :oops: . Igår var lillan på väg att bli sjuk så det var ju inte så konstigt att allt blev upp och ner. Satt på akuten till 23:30 innan vi kom hem. Sov i omgångar tills vi kom hem. Dock inga problem för henne att somna. Flyttade över henne till spjälisen och hon la och sov på en gång. Sov sedan under morgoenen. Vaknade till men somnade om själv så jag störde henne inte. Är pigg och go som vilken liten skit som helst idag. Ingen feber, somnar jättefint på dagramsan i vagnen och äter som vanligt igen.

Min strategi för natten måste jag sätta mig och diskutera med min man och se vad vi kan lösa. Funderar lite på att ha henne i vagnen, men jag tycker den verkar trång (bredden) min lilla tjej är inte så liten. Storleksmässigt mer 7-8 månader än 5. Hon var en riktig liten guldklimp att klämma ut från start :D :D . Hon kan få ner armarna med lite knöl inte så att hon har massor med plats. Längdmässigt max 5 cm. När jag köpte vagn trodde jag inte att mitt barn skulle växa ur den så fort. Hade jag vetat det jag vet idag hade vi köpt en annan vagn ur den synpunkten. Men efterklok är det ingen mening att vara. Dock en erfarenhet rikare.

Jag återkommer med min strategi. Skulle vilja att hon sov i vagnen men jag vet inte om den blir för liten?

Tack än en gång för ditt enorma engagemang. Jag tycker det är beundransvärt.

/ Kasia
Lillan född 060502
Kasia

Inlägg av Kasia »

Hej igen..

Har nu gemensamt med make tagti beslutet att vi skall avvakta tills vi kommer hem från vår utlandsvistelse. Vi åker om fem dagar. Även om jag har tagit kommandot på 3-4 nätter så har det inte en chans att sätta sig vilket inte är rättvist mot vare sig lillan eller mig själv.

Funderar återigen på om vi ska ta vagnen då, får se hur hon ter sig i den, eller om vi resolut flyttar ut spjälisen i hallen och mörklägger den med mörkläggningstyg. Då sover hon i "eget" rum tills vi förhoppningsvis flyttar, då hon omedelbart får eget rum från natt ett. Enda nackdelen är att hallen är passagen in till badrummet. In i badrummet går tyvärr inte vagnen utan drastiska ombyggnader, tror inte att hyresvärden hoppar av lycka :wink: Både vardagsrum och kök har stora fönster utan vare sig persienn eller annan funktion så det är uteslutet.

Jag tror att detta kan ge mig bättre förutsättningar att lyckas. Så har jag tid på mig att läsa på ännu mer och odla attityden. Fram tills dess får det funka som det gör med lite mer tryck på Attityden. :) .

På återseende med glada nyheter om min framgång :wink: /Kasia
Lillan född 060502
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol: :lol:

Ha en härlig resa, var lätt på handen och njut :wink: Strikt kan det bli när ni kommer hem, ja :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"