Vi är nu inne på dag 2 i SHN-kuren. Hittills har det gått över förväntan men dagslurarna idag är jobbigare än igår. Jag befarar att vi hamnat i "buffningsträsket" och skulle behöva lite råd hur vi tar oss upp
Jag gör så att jag går in med Emil, lägger tillrätta, solfjäder. Då börjar han protestera högljutt, lyfter huvudet och sprattlar med armar och ben. Jag börjar då buffa och tar i mer när han stegrar och mindre när han lugnar sig. Han håller sig sedan lugn så länge som jag buffar även om jag gör en ytterst liten buff-rörelse. När jag sedan flyttar händerna till solfjädern igen börjar han gny och lyfta huvudet. Jag har då gått ifrån med dagramsan. Då sätter det fart ordentligt - Emil låter uppriktigt ledsen och vänder sig varenda gång på rygg åt höger. Eftersom han inte lärt sig vända till mage riktigt än så blir han liggande där. Jag har då gett påminnelseramsan igen vilket inte gett resultat så jag har gått in till honom och börjat om från början och så har det hållt på. Tacksam för råd! Jag fasar för inatt när jag ska ta över...