Hej alla!
Min dotter börjar snart bli mogen att sova en gång om dagen, hon fyller ett år om en vecka (snart bör jag alltså vara på nästa forum för äldre barn...). i denna "mellantid" av´att nästan ha vuxit ur två lurar så är det lite oförutsägbart känner jag. Jag har låtit dagen styra lite. Om hon sover bra på ena luren (2 timmar och 12 timmar natt) håller hon ihop hela dagen, men om hon bara sover ca 1 timme eller 1,5 (hon har sedan hon kurades för ca 2 månader sen inte varit exakt i daglurarnas längd även om hon såklart ligger kvar i vagnen tills marginalkvarten kommer) måste hon få sig en trekvart på e.m för att hålla ihop. Det här funkar bra, men jag känner mig lite busig då jag inte har ett exakt schema längre utan låter daglurar variera lite i denna "mellantid". Rätt eller fel undrar jag? Tips hur man annars kan ta sig förbi dessa övergångstider?
Tack för alla svar!
anna77
ta bort en daglur?
-
susanneethel
Hmm, jag har inget bra råd, jag har inte lyckats lösa det där själv. Karl sover 1,5 timme kl 10.30-12. Den luren brukar inte krångla.
Ibland räcker det bra, vissa dagar blir han trött på em. Då brukar han få sova 20 minuter, 45 blir för mycket för honom, då ligger han vaken en timme när vi lägger honom för natten. (då brukar han ligga och gurgla eller låta liksom pprrrrrtttt, det låter ju kul
men bättre att han sover)
Förslag!
Du kanske kan prova att spika 1,5 timme fm och 45 minuter em? Eller tror du att 2 timmar passar bättre? Då kan man ju ha ev 20 minuters-lur på em.
Ibland räcker det bra, vissa dagar blir han trött på em. Då brukar han få sova 20 minuter, 45 blir för mycket för honom, då ligger han vaken en timme när vi lägger honom för natten. (då brukar han ligga och gurgla eller låta liksom pprrrrrtttt, det låter ju kul
Förslag!
Du kanske kan prova att spika 1,5 timme fm och 45 minuter em? Eller tror du att 2 timmar passar bättre? Då kan man ju ha ev 20 minuters-lur på em.