Kan vi införa 10 timmars natt redan nu?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lillstrumpan
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 04 aug 2006, 14:13
Ort: Stockholm

Kan vi införa 10 timmars natt redan nu?

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej på er!

Jag har en liten fundering :-k . Våran Lillstrumpa är nu 11 veckor. Hon sover ungefär 9 timmar per natt. Jag märker på henne att hon är väldigt trött på kvällen och blir nästan lite övertrött, gnällig och så. Jag undrar därför om det inte är dags att införa vårt 3 månaders schema som inkluderar 10 timmars natt redan nu? Tror ni hon klarar det?

Schemat ser då i så fall ut så här (med fin inspiration från några av er här på forumet :wink: ) :

6.30 - 8.00 MÅL 1
8.00 - 9.30 Sova 1,5 timmar
9.30 - 11.30 MÅL 2
11.30 - 13.30 Sova middag 2 timmar
13.30 - 15.30 MÅL 3
15.30 - 17.00 Sova 1,5 timmar
17.00 - 18.30 MÅL 4
18.30 - 19.15 45-min lur
19.15 - 20.30 Bad & skoj, nattslurk, go'natt!

Det ger ju totalt 15h 45 minuter sömn (det är lika mycket som hon sover nu). Funkar det här tror ni?

:D
Stora 0630 Lilla 0903
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Det tror jag hon klarar alldeles utmärkt :!: På mätt mage, förstås :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"