Jag har en liten fundering :-k . Våran Lillstrumpa är nu 11 veckor. Hon sover ungefär 9 timmar per natt. Jag märker på henne att hon är väldigt trött på kvällen och blir nästan lite övertrött, gnällig och så. Jag undrar därför om det inte är dags att införa vårt 3 månaders schema som inkluderar 10 timmars natt redan nu? Tror ni hon klarar det?
Schemat ser då i så fall ut så här (med fin inspiration från några av er här på forumet
6.30 - 8.00 MÅL 1
8.00 - 9.30 Sova 1,5 timmar
9.30 - 11.30 MÅL 2
11.30 - 13.30 Sova middag 2 timmar
13.30 - 15.30 MÅL 3
15.30 - 17.00 Sova 1,5 timmar
17.00 - 18.30 MÅL 4
18.30 - 19.15 45-min lur
19.15 - 20.30 Bad & skoj, nattslurk, go'natt!
Det ger ju totalt 15h 45 minuter sömn (det är lika mycket som hon sover nu). Funkar det här tror ni?