Hej Jennie!
Vad sköööönt att era nätter fungerar så bra!
Vi har också haft problem med dagslurar - och har ibland fortfarande

men skillanden är att NU vet jag vad jag ska göra!
Jag tycker att det låter som att du håller på och ramsar, solfjädrar och buffar ALLDELES för mycket och detta gör att Liam inte får en chans att komma till ro SJÄLV. Jag gjorde också det i början (vagnade som en tok vid minsta pip

), men så fort jag vågade backa mer även på dagen så blev det bättre. Några tips:

Den första månaden av kuren så gick jag ALLTID ut och gick med Elsa i vagn under den långa lunchluren. Såsmåningom kunde hon även sova den inne.

Försök att inte tänka så mycket på att Liam "ändå snart ska komma upp" när han vaknar mitt i en lur. Det gör att man blir mer osäker det märker dom! Utnyttja istället marginalkvarten åt andra hållet (alltså 15 min mer än hans vanliga sovtid) så att han verkligen får en chans att somna om. Om det ändå inte funkar så ta alltid upp honom när han är någorlunda lugn och låtsas som att allt är som vanligt.

När han vaknar kolla först om han inte kan klara att somna om själv, avvakta lite alltså. Om han inte verkar kunna det så ramsa ner han skrik bestämt EN gång och gör sen andra saker i lägenheten. Ramsa INTE igen förrän det VERKLIGEN behövs (Mammut brukar säga att man ska ramsa först när man känner att man verkligen vill gå in och BUFFA!)

För oss har det funkat jättebra att ha på musik under dagslurarna inne. Jag sätter på Mozart, eller annan klassisk musik, ganska högt när jag lägger Elsa och sen får den stå på. Sen jag började med detta så har hon somnat om själv utan ramsa när/om hon vaknat till under luren.
För mig verkar det också lite som att er sista lur ligger väldigt nära läggdax... Men jag är ingen schemaexpert.
Hoppas att detta hjälpt dig något. Och som sagt, se till det positiva - att era nätter funkar så bra! Dagslurarna kommer ni också att fixa!