Andningslarm

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Gäst

Andningslarm

Inlägg av Gäst »

Andningslarmet bara dog nu ikväll :( Det verkar inte vara något vi kan åtgärda själva så det blir väl att försöka få det lagat eller köpa nytt så fort som möjligt. Men vad gör man inatt? Vid kvällsluren sprang jag fram och tillbaka och störde sonen hela tiden- men det kan jag ju inte göra i tolv timmar. Jag försökte att lägga honom på rygg. Och han var helt förtvivlad tills han för första gången kom på att det går att vända sig från rygg till mage. Nöjd suck och tvåsekundersinsomning.

Jag har hört att det den värsta faran skulle vara över när de klarar att vända sig själva, fast det låter ju inte så trovärdigt. Är såhär nojig för att en familj i min närhet drabbades av plötslig spädbarnsdöd så det känns inte som att sådant inte händer. Älsklingen sover med tummen i mun och stjärten i vädret. Funderar på att gå in och vända honom- eller är jag orolig i överkant?
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Man ska aldrig säga aldrig men jag tror nog att du kan sova lugnt... Jag förstår ditt dilemma. Min son är nu 8 mån och jag skulle nog reagera likadant ifall hans larm gick sönder. Vi pratade för ett tag sedan om när det var dags att ta bort larmet... Aldrig var min spontana reaktion! :shock: :?

Se till att ha svalt i rummet och inte för mycket kläder på honom. Blir du orolig i natt och vill kolla honom så sitt tyst och lyssna bara så kommer du få höra hans lugna snusningar :wink:

Det kommer att gå jättebra! Tänk på hur sällsynt det ändå är... Sov gott! :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
father of sons

Inlägg av father of sons »

Siri,

Hur gammalt är larmet?
Garanti?

Kontakta återförsäljaren och be dem kolla på larmet.
Det är klart ni ska ha ett nytt!

:)
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hej igen! Självklart bör ett nytt larm införskaffas (och det lär ni få ut på garantin...). Inser nu att det lät som om jag tyckte att du kunde strunta i larmet helt. Det var INTE så jag menade :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Father of a son- ja, larmet är bara tre månader så garantin gäller ju. Det har varit en hel del falsklarm också trots att vi köpte till en extra platta, så det kan nog vara bra att få ett nytt.

Tack liw. Jo, jag ska sova gott. Underligt så fort man börjar ta nattsömnen för given förresten. Klart att ungen sover, vad skulle han annars göra på natten :D
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"