Dunkande i spjälsängen!

Skriv svar
Jenny

Dunkande i spjälsängen!

Inlägg av Jenny »

Hej!

Min son Timo är 13 månader och har standardmodellats sedan späd ålder. Han äter mycket bra, hjälper till här hemma i vardagen och lever ett gott liv.

Så till "problemet": i samband med att han började gå, vid 11½ mån ålder, har han börjat dunka huvudet i sin spjälsäng på nätterna. Han står/ligger medan han med benens hjälp dunkar huvudet i spjälorna. Ackompanjerat till detta ganska störande ljud nynnar han lite eller bara låter "do do do do".

Vi bor i en tvåa vilket innebär att hela familjen sover i samma rum, dvs jag, min sambo, storasyster och dunkande lillebror. Storasyster störs inte av hans läten men jag och min sambo vaknar och kan inte somna om . Då Timo kan föra oväsen i så länge som 1½ timme har jag och min sambo fått lite problem med vår sömn. Vi bestämde oss "in the beginning of the dunk" att vi skulle låta honom hålla på, han blir ju inte ledsen eller arg. Sen en vecka tillbaka har jag och min sambo flyttat ut i vardagsrummet så vi åtminstone kunde utesluta att det var vi som störde honom.

Nu känner vi dock att vi behöver göra något åt detta. Är det någon som har någon erfarenhet av detta och kan hjälpa oss?

Mvh Jenny
Dotter aug -02 :heart: Son juli -05 :heart: Dotter jan -07 .
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Jenny :)
Jag har ingen erfarenhet, men jag har en ide! Du kan ju surra fast en kudde eller lägga en filt där han brukar dunka huvudet, så det inte låter så mycket. Då blir det kanske tråkigt att dunka.
T.P

Inlägg av T.P »

tänkte bara skriva att när min dotter var ca ett bytte vi till resesäng.dock har hon aldrig dunkat huvudet på det sättet utan bara rört MKT på sej i sömnen vilket gjorde att hon slog sej ofta och vakna pga det..inget spjälskydd skyddade mot det..men men erat "dunkande" :wink: kanske går över strax...
barn födda 04/06/08
Jenny

Inlägg av Jenny »

:D

Dom få gånger jag skrivit i det här forumet har mitt "problem" alltid löst sig av sig själv. Så även denna gång.
Min lilla kille har slutat dunka huvudet i sängen. Fortfarande vaknar han till under natten och låter en del men somnar sedan om av sig själv.

Tack så mycket för era svar. :heart:
Dotter aug -02 :heart: Son juli -05 :heart: Dotter jan -07 .
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"