Vuxit ur vagnen??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lena81

Vuxit ur vagnen??

Inlägg av Lena81 »

Hej alla...

Min dotter är 10månader...
När hon ska sova i vagnen på dagarna när vi är ute o går så sover hon på mage o de funkar toppen :D
Men nu börjar hon bli ganska stor o så blir de ju nartdax för overall o då funkar de ju inte o sova på mage...
Har försökt o få henne sovandes på rygg men hon harjätte vårt o somna då o när hon somnat så vknar hon jätte lätt.
Stannar man vagnen så vaknar hon.
På dagis ska hon ju sova i vagnen på dagarna.. Hur ska dom göra då?
För dom kan ju inte stå o dra vagnen hela tiden...

:roll: :?: :?: :?: :?:
Hälsningar Filippas (född 10 november 05) Mamma och Pappa
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Hej!

Hm - varför måste hon sova i vagn på dagis? Jag vet inget om dagislivet än ska jag erkänna, men jag trodde att alla sov inne där... :?: :shock:

Nåväl, vår Antonia, drygt 9 mån., har sovit uruselt i sin vagn hela sommaren (trångt OCH varmt) och JAG har närapå vagnat ihjäl mig :evil: . (Hon sover på mage numera - i vintras var det sidoläge som gällde pga alla kläder.)

En dag när svetten rann på mig och jag promenerade med henne för 117:e gången på en och samma lur, typ, bestämde jag mig för att NU JÄVLAR räcker det. Så nästa dag lade jag henne i spjälsängen...
Hon somnar ännu inte utan hjälp utan behöver lite buffning varje gång, men sover myyycket bättre.

Jag VILLE inte överge vagnen - men när det väl var gjort var det sååå skönt! :D
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D
Håller med Antonias mamma, måste hon verkligen sova i vagn på dagis :?:
När en av mina var små och gick på dagis, hade de också utesovning på barnen, men jag tog själv dit en gammal spjälis och hade i en vrå, så att min tös skulle få sin goda sömn :!:
Och jag vet att någon här på forumet använde sig av resesängen ute på verandan till ett sovpass, istället för vagn, det tyckte jag var en smart lösning! Annars - visst GÅR det att lära barnen att sova på rygg i vagnen, men jag har valt att lägga utepassen på vakentiden, istället för att "bråka"...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lena81

Inlägg av Lena81 »

Hej...

Ja du/ni de va ju smart å ta med en resesäng om dom får sova inne...
Men va jag har hört så ska dom små barnen sova ute i vagnen...
Men man kan ju kanske få ändra på de...
Får kolla upp de när honbörjar :roll:

Men jag älskar o va ute o gå...
Så de skulle ju va så skönt om hon kunde sova skönt i vagnen under höst o vinter oxå ...
Men hon kanske kan somna på sidan om de inte oxå blir för trångt...

Men tack så mycke för att ni tog er tid o svar på mitt inlägg..

Nu ska jag ut o gå :D :D :D :D :D :D :D :D
Hälsningar Filippas (född 10 november 05) Mamma och Pappa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"