känner att detta funkar jättebra, o är glad o tacksam för denna metod o all hjälp. känner oxå att de gånger det inte funkar så bra är när vi inte vet exakt hur vi ska göra, då blir det någon taffelvariant som inte känns bra så därför undrar jag nu
- man kan väl ha marginalkvart på marginalkvart? dvs om liten las till förmiddagslur 8.45 isf 9.00 o nästa lur normalt infaller 11.45 om vi anser att hon inte klarar att va uppe till 11.30 (förskjuten tid ), kan vi då lägga henne 11.15?
-vad gör vi om den lilla filuren somnar av sig själv på vardagsrumsgolvet (hände nu!), eller i vagnen o det är nära en lur men inte inom marginalkvart, känns knasigt att väcka efter 5 minuter o sen lägga igen kanske 20 minuter senare eller ska man ge 5-minutaren o skjuta upp den rikgtiga luren med marginalkvart?
-om man lägger den lillan busan tidigare (med marignalkvart) för att hon som nu tex är förkyld o hänging men hon sen vaknar efter för kort tid (hände igår..., då sov hon 45 min när hon skulle ha 1,5 h), om hon inte somnar om blir det ju jättelångt tills nästa lur.. (som igår hon las 11.30 o vaknade efter 45 min, vaknade nöjd, somnade ej om o skulle ju då inte sova förrän 16.00 (eller 15.45 med marginalkvart)
-vet inte heller hur vi ska gå till väga med vagnslurarna hon har sovit inne nu dag 2 o 3 (jag vet FEL
många
annars vill jag bara säga att fan vad skönt det är att ha fått sina kvällar (och nätter) tillbaka, den här medtoden är väldigt bra om man vill ha ett mer jämlikt föräldraskap! båda kan natta o få den lilla att somna om - pappan kan göra något konkret för sitt barn o mamman kan få fria kvällar (önskar jag hade infört detta tidigare, hade då förmodligen varit en nöjdare o gladare mamma)
så TACK