Har återigen lite frågor...Håller som mest på att jobba med skrattet innnan läggning och då det är dags att vakna, både dag som kväll och det verkar gå åt rätt håll, min son är inte så ledsen/arg som han var innan vilket känns bra
På eftermiddagen ska min käre son (som är 6 månader) sova 1 timme är det tänkt, men nu minskar den luren allt mer, idag blev det bara 20 minuter. Har läst i boken hur man ska göra. Jag pang-ramsar, går där ifrån, skramlar och pysslar i lägenheten, men inte....Går tillbaka efter att tag och ramsar igen (bestämt), men inte... Och då har det ofta gått så lång tid, så då ska han upp. Vad kan jag göra mer eller annorlunda? Det känns jobbigt att sedan ta upp honom när han har varit arg och ledsen så länge (det skär i mitt modershjärta
7 morgon - ammar
9-10 f.m-vila - ammar + puré
12-13.30 vila - ammar
16-17 e.m-vila - gröt
ca18.45 - ammar
19.30 sova
Ytterligare en fråga...När man framöver ska minska ner på sovandet under dygnet, hur går man bäst till väga då? Ska man dra ifrån på vilan mitt på dagen så man får 3 en-timmars-vila eller ska man först ta bort nån annan vilo-stund? Ska man allt eftersom justera schemat när man till slut är nere på 2 vilostunder under dagen så att de blir mer jämnt fördelade eller ska man bibehålla de tider man har? Tar tacksamt emot tips och råd kring detta...
Hanna