Total kris på dagarna

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillstrumpa

Total kris på dagarna

Inlägg av Lillstrumpa »

:( Har nu kurat i nästan tre veckor. Nätterna funkar superbra men han vägrar sova på dagen. Sen vi började har han kanske haft två dagar då jag lyckats få honom att sova ordentligt på dagen.

Han gallskriker tills han inte får luft och somnar väl efter sådär 40 min skrik och ramsande. Sen sover han 10-15 min för att vakna upp lika ledsen som han var innan han somnade. Han vill varken sova i sängen eller i vagnen. Det är fruktansvärt att höra honom så ledsen och jag funderar på att ge upp varje dag.

Vårt schema är:

06:00 godmorgon + amning
06:30-08:30 sova
09:15 amning
11:00-11:45 sova
12:30 smakis + amning
14:00-14:45 sova
15:45 amning
16:30-17:15 sova
17:30 gröt
19:00 amning + sova natt

HJÄLP vad gör vi för fel!
Mamma till pojke f?dd september 04.
SHN-kur p?b?rjad 5 jan 2005
kokos

Inlägg av kokos »

Tror du inte att det är lite tidig morgonlur ni har? När min pojke har vaknat är han väldigt lek-sugen och vill göra allt möjligt utom att sova. Förstår om ni vill att han ska somna om för då får ni ju en fiiin sovmorgon men ändå...

Ramsar ni ner honom så att han blir lugn? Ramsa X8 om det behövs.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Lillstrumpa

Inlägg av Lillstrumpa »

Han är väldigt morgontrött så det är den enda luren som fungerar på hela dagen så där tror jag nog inte att felet ligger. Varken till natten eller morgonluren behöver vi säga ett enda pip till honom utan han somnar bums. Det är de tre 45-minutarna som strular, och det rejält.
kokos

Inlägg av kokos »

Ett förslag till då: Kan ni inte försöka få till två längre lurar och en kort? Det blir så många 45-minuterslurar. Om morgonen fungerar så är det som du säger dumt att ändra på den. Vi hade en lång morgonlur och en lång middagslur (vid 12) förut och det fungerade jättebra! Och sen bara en kort återhämtningslur på eftermiddagen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Lillstrumpa

Inlägg av Lillstrumpa »

Ja det kunde kanske vara nåt att prova med :)
Får modifiera schemat lite och göra ett försök.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:shock: Han gallskriker tills han inte får luft? Han vill varken sova i sängen eller i vagnen? Han vaknar upp lika ledsen som han var när han somnade? Du funderar på att ge upp varje dag?

Men vad är detta, kära Lillstrumpa :?:

Verktygen finns där. Det är din uppgift att ge honom ro. Vare sig du använder shn-kuren eller inte.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"