Jag skulle vilja be om lite tips och råd angående daglurar. Min dotter på 10,5 månad är kurad, tack och lov (!!!) sedan tre veckor tillbaka. Hon snusar underbart på nätterna och är underbart pigg och glad
7.30: go'morron! o frukost
9.45- 10.30: daglur 1
11.00: lunch mums
12.30- 14.00: daglur 2
14.30: mellis
(5-minuterslur före middag om dålig sovning på dag)
18.00: middag
18.30: bad, skoj
19.30: go'natt!
Okej: sovtider på dan har ALDRIG fallit som jag har skrivit...Det tar oftast en kvart av vagning, vilket gör att jag alltid lät marginalkvarten dra över på första luren så att hon fick sina 45 min, alltså 10.00 till 10.45. Daglur 1 har jag alltid fått väcka henne ur. Sen förstod jag att det blev för tätt till nästa lur, så därför har jag börjat "smyg dra bak" lur 1 till klockan 9.30 istället, vilket gör att hon somnar 9.45 till 10.30 istället.
Lur 2 tar också oftast minst en kavrt av vagning för att somna. Sedan snusar hon bara trekvart i sin vagn... Det blir aldrig mer än 1,5 timme på dan vilket jag ser på henne inte räcker till.
Hur ska jag ändra schemat?
Till saken kan tilläggas att hon förra veckan drar sig upp i sittande då hon ligger på mage på vagnen (det känns fel att ha selen på bakvänd) vilket gör att jag måste ha henne på rygg med sele på. HOn verkar tycka om det (mer plats kanske?) men det tar nog lite längre tid att komma till ro. Jag är inte mogen än att börja med daglurar inne, då jag tycker det är praktiskt och skönt med frisk luft. Till saken kan tilläggas att hon före sin kurning sov mkt tungt och länge (2-3 timmar) på f.m. Kan det vara så att hon helst vill ha långlur på f.m eller är det bara ett mönster hon inte kommit ur? Jag får alltid väcka efter 45 min på f.m men på e.m luren vaknar hon alltid efter 45 min... Hur göra? Jag får inte in en långlur på 1,5 före lunchen utan att försena maten?
Tack för alla superråd!!!!!!!!!!!
Suck,
kan ngn hjälp mig att lösa denna rebus?