Litet bakslag...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

Litet bakslag...

Inlägg av JH »

Ok, 2 nätter med närapå 12 timmar sömn.
Inatt: vaknade vid "gamla tiden (05.50) igen :evil:

När Elsa vaknade så kände jag först: "åhhhhh ](*,) ", men sen bestämde jag mig för att det inte var så farligt. Jag var ju beredd på bakslag (men kanske inte så snabbt...)

Det tog 1,5 timme av ramsande (och lite diskande...), men sen somnade hon om!!! :D Och vi var tvugna att väcka henne 06.45 (15 min efter vanligt morgontid!)! Visst var jag duktig MammutMaria \:D/ :lol: Detta har aldrig hänt tidigare under vargtimmen, så jag ser det verkligen som ett framsteg.

En undran: När vi nu väckte och tog upp henne så var hon JÄTTEglad och inte alls intersserad av mat - konstigt tycker jag, med tanke på att hon aldrig varit utan mat så länge som i natt :-k Vad beror det på? I vanliga fall efter en jobbig vargtimme så är har hon visserligen alltid varit glad när vi gör morgon, men sen börjat gnälla och "picka" efter mat.

Undrar också igen om jag ska ändra i schemat så att vi inte har 15h 45 min sömn under dygnet (vilket det blir när hon nu sover 12 timmar natt), eller om jag ska vänta med det tills vargtimmen känns mer stabil.
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: \:D/ =D> Förlåt - men ibalnd blir jag så lycklig :lol: !

:D Bra gjort - jag har väntat på detta :twisted: ! Toppen!

:idea: Att hon innan "vaknat" och "pickat" efter "mat" beror inte på hunger. Det är ett pickande efter trygghet - som hon INTE fått i sängen!

:idea: Nu gav du henne trygghet i sängen och således kunde hon vakna och vara trygg. Därför behövde hon inte picka sej till trygghet utan du hade gett henne trygghet med ramsan och din attityd av självklarhet :heart: !

:idea: De är faktiskt inte så hungriga på morgonen - de kan gott vänta på mat i en timma efter uppvaknandet. Men man ska erbjuda mat inom en halvtimma i alla fall så att man inte kommer fel i de fasta tiderna!

=D> Bra gjort !
Senast redigerad av Gäst den tor 20 jan 2005, 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej!!! :D ja trots att elsa pelsa vaknade vid vargtimmen så blev det ju ett fantastiskt slut på nattsömnen!!! jiihhaaa! =D>
och jag fick ett svar på varför alva palva är så hugrig på morgonen, och då just de mornar då hon legat vaken ett tag i sängen! :D guuud vad jag älskar detta forum som ger en sådana otroliga vettiga svar på ens "bekymmer"! [-o<
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Glömde kommentera schemat! Justera så att antalet timmar är rätt!

:idea: Det enda som behöver vara "stabilt" :roll: är ditt agerande i vargtimman - och du är ju EXPERT nu :wink: !

:shock: Förresten! Du har mage att ha rubriken "Litet bakslag...." på ditt inlägg! "STORT FRAMSTEG - JA, JÄKLAR I DET!" borde rubriken vara :lol: :lol: :lol: !
JH

Inlägg av JH »

Hi, hi :lol: :D Det har du rätt i Mammut....

TACK!

Måste också bara säga att idag sov Elsa sin första lur inne utan att ens pipa till en enda gång. Det har nästan aldrig hänt.... Tänk vad lite nattsömn och omsomnande kan göra för underverk!! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härligt! Du ser - ditt utmärkta handlande har gjort henne trygg :heart: och hon har fått hjälp att få ner poletten :sleep: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"