Dagarna funkar inte alls

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nannapanna

Dagarna funkar inte alls

Inlägg av Nannapanna »

Nepp, som rubriken säger.
Ger er schemat här;

08.00 Vakna, välling
08.30 frukost med oss
10.15 sova
11.00 vakna
12.00 lunch
14.30 sova
16.00 mellanmål
17.30 middag
19.00 bad
19.30 välling
20.00 sova natt

dagslurarna funkar inte, speciellt inte den första. Nu är klockan 11.04 och hon har inte somnat än! Ska jag ta upp henne utan att hon somnat öht, och ge en 5-minutare i nödfall..? Eller ska hon vara vaken till 14.30?
Hon brukar inte somna på en gång e.m. luren heller. SHN funkar perfekt! Men det här funkar inte ALLS, efter mer än en vecka. Hjälp :!: :cry:
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Marina.

Har du kurat nyligen?
Det kan ta lite tid att få schemat att sätta sig. Någon av daglurarna brukar strula ett tag. Då gäller det att ha tålamod och inte ändra om saker och ting för tidigt. Barnet måste få en chans att lära sig schemat. Om du nyss kurat tycker jag att du ska hålla fast vid tiderna ett tag till. Märker du efter 5-7 dagar att det inte fungerar kan det vara läge för en schemajustering. Men inte under uppföljningsveckan å helst inte veckan efter det heller.

Har du en säker sovare sedan länge kan du schemajustera redan nu. Men det kan vi återkomma till i så fall. Jag hjälper gärna till!

/Åsa
Nannapanna

Inlägg av Nannapanna »

Tack! Jo vi började förra måndagen, är alltså inne på 8:onde dagen idag.
Nu gav jag henne lunch 11.25 och hon somnade i vagnen 11.40.
*mamma uppgiven*
* Mycket stolt mamma till Ettan, född 050928 *samt Tvåan, född 120420*
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Marina :D

Om tösen din är morgonpigg (som min dotter) tycker jag att det är snålt med vakentid på fm (2 tim, 15 min). Dessutom är det ju enbart 45 min sömn mellan 8 och 14.30, en tidsrymd av 6,5 tim. Det finns risk för övertrötthet under dagen vilket i sin tur ger sämre sömn.

Självklart är det bara du som vet vad som passar din lilla flicka bäst men du kan ju fundera ändå.

I övrigt instämmer jag till fullo med det Kantarella skrev :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"