Jag har lite funderingar kring min åttamånaders son. Han sover jättebra på nätterna (7-7), somnar på två röda, vaknar för det mesta punktligt och på glatt humör MEN dagarna är det sämre med. Han har alltid varit svår i "skarvarna", speciellt 45 min-skarven. Så varje dag vid middagssömnen undrar jag om han kommer sova över idag eller inte. Tidigare har det varit ungefär varannan dag som han sovit över men den senaste veckan har han vaknat efter 45 minuter och är omöjlig att få att somna om. Det resulterar i ett långdraget protesterande från hans sida eftersom middagsluren är på 1,5 h. Jag ramsar men det tar inte ett dugg. (På natten däremot tar det jättebra -även om jag numera i stort sett aldrig behöver ramsa på natten 8) - å andra sidan är det en annan ramsa på dagen än på natten.) Buffa gör det hela ännu värre så det har jag slutat med. Han slappnar av när jag buffar men så fort jag går ut är det storlipen igen. Det tar hårt på mina stackars nerver att höra han skrika sovtiden ut och det slutar alltid med att jag plockar upp honom något tidigare än utsatt tid och i en andhämtning. Ingen glad bebis som möter en då
Jag funderar på om det är schemat som inte är bra men jag har jämfört en del med jämngamla bebisar och deras scheman är ungefär desamma som mitt.
Det ser ut så här:
7 Godmorgon, frukost
9-9.45 sova
10 Mat
12.30-14 Sova
14 Mat
16.30 sova 20 min
17.45 Mat
19 Gonatt
Det känns som jag har kört fast och är mycket tacksam för hjälp!