Hjälp! Theralen - finns det någon i närheten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Hjälp! Theralen - finns det någon i närheten

Inlägg av /LO »

Hej.
Det finns en tjej som jag försökt hjälpa med kuren genom mail och annan korrespondans. Det har inte riktigt funkat. Kanske ingen ursäkt men pappa jobbar borta och vill inte lägga ner den tid det behövs under en helg för att komma tillrätta med problemet.

Hon har nu varit hos en läkare och fått Theralen utskrivet till sin son. :evil: Jag blev livrädd :shock: och skickade länken som Anna skrivit. http://www.annawahlgren.com/extra/jaccuse.htm

Hon gav honom droppar igår men bestämde sig för att genast avbryta.

Nu undrar både hon och jag om det finns någon som skulle kunna stötta henne på plats. Kanske inte på nätterna utan bara finnas och kunna träffas och prata. Norrköping alltså. [-o<

Skicka gärna PM till mig så vidarebefordrar jag mailadressen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ia

Inlägg av ia »

Hej /LO!

Kanner ingen, tyvarr, i Norrkopingstrakten, men vill bara skicka lite cyberpepp till tjejen och hennes son! Skickar till dig ocksa, for att du ar en god van till henne som bryr dig och for att du stottar henne sa mycket du kan pa distans!

kram
maria
Mamma till tvillingar fodda 20 april 2004. Sover som anglar O:) :wink: efter SHN-kur vid 4.5 manaders alder
Kit

Inlägg av Kit »

Men det finns en i Malmötrakten! Nå, vill i alla fall ge min eloge till LO för att du är en sådan god vän och klok, som mamman, ändå, för hon tycks ju förstå att det finns en annan väg. [-o<

Hoppas hon finner stöd! :heart:

Kit
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej.
Jamen detta med Theralendroppar till barn, jag tror inte det är sant! Jag hade aldrig hört talas om detta innan jag läste Anna Wahlgrens krönika i ämnet och då är jag ju ändå själv i branschen. Jag trodde inte att det förekom överhuvudtaget och absolut inte nu längre!
Jag skulle aldrig någonsin tillåta att någon gav det till mina barn eller att mina patienter gav det till sina barn, vi ger Theralen till missbrukare för att de ska kunna sova när de tänder av!!!!
Kan inte din kära vän - som tack och lov dissat Theralendropparna direkt - införa verktygen och få ordning på nätterna utan att göra en faktisk kur? Så gjorde vi och det gick bra för oss, men attityd är inte direkt en bristvara hos mig iofs.
Och vad har hon för eländes karl då? Man blir ju trött ibland! Klart inte litens dåliga nätter är ett problem för honom om han sover borta hela veckorna!!!!!!! Som rabiat feminist får sånt mig att formligen se rött.....
VAD ÄR DET FÖR VÄRLD VI LEVER I????? Hon skulle gärna fått komma hem till mig så kunde vi kavlat upp ärmarna ihop och gett ungen en rejäl trygghetskur och karln en risbastu (eller nåt annat lämpligt). Tyvärr bor jag OHYGGLIGT långt från Norrköping.......
Stötta henne i att hon gör rätt som skippar sömnmedlen, det är HELT fel väg att gå! Önskar jag kände någon jag kunde rekomendera, jag lider så med hennes barn! :cry:
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack Mammamy och ni andra.
Hon har försökt med verktygen (ja försökt, men inte orkat fortsätta). Nu har hon infört rutiner, men tyvärr alldelse för lite sömn per dygn.

Hon tror nämligen inte riktigt på att sonen får för lite sömn när han är pigg och glad.

Jag ska vidarebefordra det med Theralen och missbrukare.

Kram på er!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, LO :D Tack, mammamy :D

Mamman mailade mig. Detta är mitt svar.

Jag läste på forumet. Det är förfärligt.

Och ensam är du också. Finns ingen människa ALLS som skulle kunna ta de första två nätterna av kuren? Om du är så helt utan motivation?

För det kan man ju inte vara, som du förstår, om man ska lyckas hjälpa en liten unge att sova i ro. Då måste man VILJA det.

Du måste försöka samla ihop dig och fundera på om du verkligen inte ska genomföra shn-kuren, även om det ÄR jobbigt speciellt första natten, innan lilla barnet fattar vad det är frågan om. Men hundratals, tusentals föräldrar som suttit i samma sits som du och värre, har lyckats, själva. Du kan också. Men då duger det inte att ge upp redan innan. "Inget funkar!" Det är klart att det gör. Din lille son är gjord av kött och blod som alla andra.

Om och när du verkligen kommer fram till att du SKA göra det (och givetvis lyckas, för barnets skull!), finns allt du behöver veta på forumet. Inte bara i inläggen folk skriver, utan i materialet där, verktygslådan osv. Ytterligare finns på själva hemsidan, under sova hela natten-fliken och bland krönikorna. När du läst så ögonen blöder och tror dig verkligen förstå, verkligen förstå alltihop - då kan du också fatta Beslutet och genomföra kuren.

Kanske kan din sambo ta de första två nätterna en helg - han är väl ändå vaken som det är nu, när han är hemma?! I så fall ska du bara flytta på dig, gå hemifrån, och låta honom göra jobbet. Han kan inte ta hand om dig också.

Försök rensa lilla skallen och tänk sakligt nu. Du har tre alternativ:

1. få ett nytt gott liv med goda nätter och en glad unge, och det kräver fyra dygns jobb samt en uppföljningsvecka. Vad är det - egentligen?!

2. ha det som nu och värre (för det blir tyvärr värre).

3. droga barnet med Theralen, vilket Gud förbjude. Skam åt bvc som inte gör det :evil: :evil: :evil:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej.
Vill bara berätta.
Mamman hällde ut dropparna direkt.
Sedan i fredags har pojken sovit hela nätter (fyra nätter i rad).
Inte "riktigt" kurad, men med en mamma som bestämt sig för hur hon ska göra och gör det.

Trots att jag egentligen inte känner familjen är jag SÅÅÅ lycklig.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
mia75

Inlägg av mia75 »

Skönt att höra! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Å, vad skönt! :D

Jag har funderat en hel del på den här familjen, vad underbart när det blir en lösning då!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Kit

Inlägg av Kit »

=D> =D> =D>
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Johanna G

Inlägg av Johanna G »

Jätteduktigt av både dig och mamman, LO :!:

Jag svarade henne på hennes inlägg "Någon måste hjälpa mej!!". Skrev ett ganska långt svar om hur hon kan samla mera kraft och hur hon kan få barnet att "samarbeta" bättre.

Vet inte om hon läst det för jag har inte fått någon kommentar på det, men du kanske kan vara snäll att mejla det till henne?

Kram J
Stolt mamma till 2 s?ner:
Eskil 021001 och Alvin 040519.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"