Tack, LO

Tack, mammamy
Mamman mailade mig. Detta är mitt svar.
Jag läste på forumet. Det är förfärligt.
Och ensam är du också. Finns ingen människa ALLS som skulle kunna ta de första två nätterna av kuren? Om du är så helt utan motivation?
För det kan man ju inte vara, som du förstår, om man ska lyckas hjälpa en liten unge att sova i ro. Då måste man VILJA det.
Du måste försöka samla ihop dig och fundera på om du verkligen inte ska genomföra shn-kuren, även om det ÄR jobbigt speciellt första natten, innan lilla barnet fattar vad det är frågan om. Men hundratals, tusentals föräldrar som suttit i samma sits som du och värre, har lyckats, själva. Du kan också. Men då duger det inte att ge upp redan innan. "Inget funkar!" Det är klart att det gör. Din lille son är gjord av kött och blod som alla andra.
Om och när du verkligen kommer fram till att du SKA göra det (och givetvis lyckas, för barnets skull!), finns allt du behöver veta på forumet. Inte bara i inläggen folk skriver, utan i materialet där, verktygslådan osv. Ytterligare finns på själva hemsidan, under sova hela natten-fliken och bland krönikorna. När du läst så ögonen blöder och tror dig verkligen förstå, verkligen förstå alltihop - då kan du också fatta Beslutet och genomföra kuren.
Kanske kan din sambo ta de första två nätterna en helg - han är väl ändå vaken som det är nu, när han är hemma?! I så fall ska du bara flytta på dig, gå hemifrån, och låta honom göra jobbet. Han kan inte ta hand om dig också.
Försök rensa lilla skallen och tänk sakligt nu. Du har tre alternativ:
1. få ett nytt gott liv med goda nätter och en glad unge, och det kräver fyra dygns jobb samt en uppföljningsvecka. Vad är det - egentligen?!
2. ha det som nu och värre (för det blir tyvärr värre).
3. droga barnet med Theralen, vilket Gud förbjude. Skam åt bvc som inte gör det