sova i sittvagn???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hegro

sova i sittvagn???

Inlägg av Hegro »

Tänkte bara fråga hur det har funkat för er andra när det varit dags att ställa undan liggvagnen och byta till sittvagn. Lite svårt med magsovandet då ju :?
Emil är ju bara 6 månader och kan väl iofs ha kvar liggvagnen ett tag till men han är ganska lång och det börjar bli bra trångt nu. Särskilt när det är kallt och även åkpåsen ska få plats. Vi har börjat ta sittvagnen när vi går ut kortare stunder och jag vet att han inte kommer att behöva sova men snart är det läge att byta för gott. Det går ju att fälla ryggstödet på sittvagnen men inte helt. Det är fortfarande lite lutning på den.
Jag märker ju att Emil sover urdåligt när han någon gång somnat på rygg i vagnen. Han vaknar efter 10-15 minuter och är då helt klarvaken igen. Det är som att hjärnan sätter igång att arbeta direkt då.
Hur har det funkat för er som redan kommit dit?
Emil 040625 och Lina 061204
Mina älsklingar
Louise

Inlägg av Louise »

Min plupp har vuxit ur liggvagn och har en sittvagn precis som du beskriver. Jag har gjort som så att jag pallrat upp med liggvagnens madrass, lite vikt, samt en dyna till under sittytan för att jämna ut och få nästan 100% liggläge. Funkar bra för oss. Och kan ju då använda som sittvagn trots lite extra vaddering under rumpan.
Louise
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Hegro

Inlägg av Hegro »

Så enkelt! Det är ju pinsamt att man inte kunde räkna ut det själv :oops:
Tackar för tipset ska genast rota fram någon av alla de fleeceplädar som man blir bombarderad med när man får bebis :)
Emil 040625 och Lina 061204
Mina älsklingar
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"