Min lilla tjej på snart sex månader sover sina pass om dagen två till tre gånger och jag ser till att de inte blir för långa så hon fortfarande är trött på natten. Jag lägger henne på kvällen runt nio-tio ndå hon äter sitt sista mål (bröstmjölk) och blir döööööds trött. Jag har inte ramsat eller nåt och jag vagnar eller buffar bara sällan nuförtiden. Hon äter fortfarande bara smakportioner, mer än fyra skedar går inte ner. Hon vaknar kl 7, ganska på precisen varje dag av sig själv efter en hel natts magläge.
Hon är så glad och aktiv och förutom att jag är lite slarvig med att hålla tiderna ibland (oj, när åt hon nu igen sist, hm, får väl vänta tills hon visar att hon är hungrig)
Nu när jag skriver här och tänker efter så är väl det jag slarvar med just att se till att hon äter inom en timme, utan det blir lite insomningslurkar, efter- vakning-när-hon-är-lessenslurkar och lugna ner dig slurkar.
Så, men även om jag jobbar på att ta ledningen mera och sluta slarva, så kommer hon vakna en gång på natt fortfarande tror jag.
Alla säger att hon är en sån otrolig pigg och medveten tjej och oj så bra att hon sover så bra, men innerst inne vet jag ju att det här är bra, men kunde vara mycket bättre faktiskt.
Heja alla super mammor 8)