inte störa?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
anna77

inte störa?

Inlägg av anna77 »

Hej alla! :D
Jag vet att det är dags för länge sen för mig (började kuren för exakt 2 veckor sen) att ramsa mig bort från min dotters dörr. Jag börjar ofta där för att få kontakt och sen drar jag mig bortåt. På natten tycker jag att detta är svårare. Jag har ännu inte börjat ramsa från min säng som är i rummet intill. På natten fastnar jag gärna i hennes dörrspringa då jag inte ´"tar i " tillräckligt om jag ramsar mig bort då jag är rädd att väcka min man eftersom han behöver all sömn han kan få då han inte har varit frisk den senaste tiden.
Vill dock säga att min underbara dotter har sovit hela nätter många gånger under denna tid! :D

Har ngn ngt tips?
Tacksam för svar!
anna77
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej Anna,

ja det är nog på tiden att du börjar backa lite, :) men frågan är ju om du verkligen behöver ramsa så hiskeligt mycket :?:

Om hon vaknar på natten så ge henne lite tid att lösa problemet på egen hand. Det gäller för dig att lyssna av hennes ljud/skrik. Är hon överhuvudtaget vaken? Går skriket upp för att sen tystna för att följas av ett nytt skrik?

Lyssna ordentligt och inskränk antalet ramsor. Nu borde den lilla kunna lösa en hel del på egen hand då hon är trygg i sin säng och vet att du finns i närheten.

Och sen misstänker jag att en rejäl ramsa stör mannen mindre än att du springer upp ideligen och ramsar lite tafatt :) :wink: eller :?: .

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"