Vi hade lite kräftskiva här igår och när jag iallafall var vaken körde jag kurningen när han vaknade men vid 3 inatt ville han inte alls lyssna efter en timme med ramsor o buff kom min 5 åring o frågade om det var morgon.
Ska börja kura
Ska börja kura
Jag hade så klart bestämt mig för att när min bäbis var 4 månader skulle han kuras..Idag blir han 7 månader och jag har inte orkat börja än. .Min äldre son hade precis blivit kurad och börjat sova när jag blev gravid igen och som gravid sover man ju inte så himla bra så nu har jag inte sovit bra på över ett och ett halvt år! På dagarna tänker jag att "tre nätter kan jag väl stå ut så får jag säkert sova bättre sen" men så blir det natt och jag är så jäkla trött så jag vill bara få ligga ner o sova så jag har tagit honom till mig o gett honom tutte natten igenom.
Vi hade lite kräftskiva här igår och när jag iallafall var vaken körde jag kurningen när han vaknade men vid 3 inatt ville han inte alls lyssna efter en timme med ramsor o buff kom min 5 åring o frågade om det var morgon.
Det jag undrar över är om man kan lämna bort lillkillen på kur
Om jag skickar med säng o allt till farmor, mormor och moster!!! Blir det fel om han är borta? Tänk om jag fick sova 3 nätter och på köpet få hem en kille som kan sova!!
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
Hej ciri
Såklart att du ska få sova på nätterna, visst är det kurdags
Det går hur bra som helst att lämna bort lille herrn, lära sig sova kan små barn göra varsomhelst, bara ledningen är den rätta
Nu skriver du att din äldre son är kurad, så jag förutsätter att du kan din SHN-bok
Blir lite konfunderad när du skriver att du "passade på" att kura gossen när du ändå var uppe... Riktigt så är väl inte det bästa sättet...
Att kura förutsätter att du är riktigt påläst, har ett schema för dagarna, och har målet för ögonen
Kan dina släktingar kura
Är du beredd att ta över när gossen kommer hem
Kurningen är ju inte "klar" i och med de tre första nätterna, då har bara grunden lagts, sen får du ju räkna med två veckor till innan allt "sitter", och det kan komma bakslag...
Alternativet är väl kansek att du pluggar på, bestämmer datum, lämnar bort syskon, och får sova ut dagen innan, samt att någon tar hand om lilleman på dagarna när du sover. Räkna med tre vaknätter, sen kan DU få börja sova
Men allt detta stpår ju att läsa, vill bara varna för att du "kurar lite när du känner för", utan verkligen bestämmer dig för när det är dags
Lycka till
Kram Mia
Såklart att du ska få sova på nätterna, visst är det kurdags
Det går hur bra som helst att lämna bort lille herrn, lära sig sova kan små barn göra varsomhelst, bara ledningen är den rätta
Nu skriver du att din äldre son är kurad, så jag förutsätter att du kan din SHN-bok
Blir lite konfunderad när du skriver att du "passade på" att kura gossen när du ändå var uppe... Riktigt så är väl inte det bästa sättet...
Att kura förutsätter att du är riktigt påläst, har ett schema för dagarna, och har målet för ögonen
Kan dina släktingar kura
Alternativet är väl kansek att du pluggar på, bestämmer datum, lämnar bort syskon, och får sova ut dagen innan, samt att någon tar hand om lilleman på dagarna när du sover. Räkna med tre vaknätter, sen kan DU få börja sova
Men allt detta stpår ju att läsa, vill bara varna för att du "kurar lite när du känner för", utan verkligen bestämmer dig för när det är dags
Lycka till
Kram Mia