Längtar efter sängen!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sagomamma
Kontakt:

Längtar efter sängen!!!

Inlägg av Sagomamma »

Nu vill jag dela med mig av min solskenshistoria som inträffade igår, så ni alla som är mitt uppe i kuren har något att se fram emot :wink:

Vi har ju haft en del problem, bl a har vi fått kura om en gång efter långsam "söndring" av kuren, sen har vi haft lite svårigheter med att få Saga att just skratta till gonattet och hon har haft en del problem med dagslurarna.

Nu ser det ut som så att hon oftast somnar utan vidare mycket frågande på kvällen, och ett par minuter på dagen -helt överkomligt :!: Naturligtvis sover hon hela långa natten från prick 20 till prick 08.
Igår kväll när jag skulle lägga henne (ensam hemma dessutom -liite nervöst eftersom pappas humor oftast är den som funkar för Saga :lol: ) så sträcker hon ser mot sängen :shock: :!: När jag lagt ner henne så bökar hon en stund med näsan i madrassen under ett par glädjetjut och två minuter senare sover hon :shock: :sleep: Jag blev så paff och så nyförälskad :lol: :heart: !

Igår upptäckte jag dessutom att den sjunde tanden kommit upp -utan problem! Och femman, sexan och sjuan är de som kommit upp sedan vi kurade om henne, och de har vi heller inte märkt av! (Oj, det stämmer ju, det Anna säger :roll: :lol: )

:D Jag är så glad idag över detta och ville bara påminna om hur det kan bli med en sovande unge, och samtidigt påminna alla oss sedan länge utsövda föräldrar att vara tacksamma över vilket lätt liv vi lever egentligen -med våra små som åtminstone får sova :!: :D
JH

Inlägg av JH »

Vad superhärligt!! :D :lol:

Bra jobbat! =D>
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Underbart! Ja visst är det härligt! :lol:

Vi upptäckte också att Anna hade rätt i det med tänderna. Eter kurstart så kom nummer 5 och 6 upp utan några som helst besvär, de liksom bara var där en dag. Nummer 7 däremot var en jobbig jävel, vilket vi inte alls hade räknat med, då de andra kom upp så smidigt. Men det var nog för att hon precis hade varit massa sjuk som det var kinkigt. Nummer 8 kom en vecka senare, utan minsta besvär!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"