Tidigare liv

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
inger
Kontakt:

Tidigare liv

Inlägg av inger »

Tror du att du har levt mer än det här livet på jorden?
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ingen aning...

Säger som min morfar sa när mamma frågade honom om han var rädd för att dö... Nej! Det blir spännande!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Hallå...
...Jag är helt övertygad om att vi har levt tidigare. jag har själv lärt mig att "gå ner" i tidigare liv och har guidat människor igenom liv.
Vill påpeka att det finns en anledning till regressionstersterapi och den är ofta förknippad med olika "fobier" etc som man kan hjälpa bort med den sortens terapi...
Man kan uppleva glimtar av olika liv i drömmar och även i vaket tillstånd i form av känslan av att man varit på en plats förr osv även om man VET att man faktiskt inte varit det.
Barn är väldigt öppna och kan ibland faktiskt berätta om det som vi vuxna viftar bort som fantasier... :lol: vilket är lättast förståss då man inte förstår. Det bästa man kan göra om ett barn pratar så är bara att humma med utan att blåsa upp det till ngt stort. Det sämsta man kan göra är att förneka... :roll:
Som jag har sagt tidigare, detta är MIN verklighet som jag inte prackar på någon annan utan lämnar till var och en att tro vad de själva vill... :heart:
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hm...

vet med säkerhet följande:

som treåring kom jag till ön där vi har vår stuga för första gången. Tänkte då jag såg ön, tyst för mig själv: "jaså, det är det här stället", som om jag kände igen mig. :? Lyckades aldrig med att gå vilse där. Inte ens som liten. Ön är nio hektar, mest skog... jag "kunde" stället helt enkelt för väl... :wink:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och jag som har världens sämsta lokalsinne och kan gå vilse i min egen skog och be hundarna leda mig hem hittar i London som i min egen ficka :!: Jag har visserligen bara varit där en endaste gång än så länge men jag kunde guida folk till boklådor som jag aldrig varit på själv :!: :? Man kan ju undra varför det är på det viset, kanske har jag bott där förut. Vad vet jag :?:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Natalie

Inlägg av Natalie »

Ja, alltså människan är ju överhuvudtaget lite mystiskt...
Som min man sa när han höll vår nyfödda dotter i sina armar och hon kollade lugnt rakt i hans ögon. Tyst.
"Hon ser ut som om hon har varit på denna jord mycket längre än jag", sa han helt försjunken.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbar läsning är Brian Weiss böcker i ämnet. Det du skriver, Annelie H, säger han exakt också. Jag har just läst klart En själ, många liv (Damm förlag, www.damm.se) .

"Våra liv ugör en serie av trappsteg uppåt på den evolutionära trappan. Var hamnar vi då när vi är fullstädnigt helade, när vi nått det sista trappsteget? Förmodligen på den högsta andliga nivån, som några kallar himlen och andra nirvana."

Har du själv utövat regression på andra, Annelie :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

PS Förlåt, här hade jag ju redan svaret:
Annelie H skrev:jag har själv lärt mig att "gå ner" i tidigare liv och har guidat människor igenom liv.
Tror du att du skulle vilja och kunna hjälpa mig någon gång :?: Så att jag fick förklaringen till och därmed försoningen med det ena och det andra och kunde vara lite snällare mot mig själv :roll: :cry:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

å virrpannan har slagit till igen :oops: #-o :oops: ](*,)

Jag skulle ju ta med boken till dig, Anna :!:

"felåt" :cry: :oops: 8-[

/Fjällmor
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Hej igen..
Jag har gått en kurs där jag fick lära mig HUR man gör och under den kursen som var på ett par heldagar så guidade jag efter den "mallen" jag lärde mig. Jag fick oxå lära mig lite bakrund osv...Jag har inte aktivt "behandlat" människor som jag inte känner efter kursen men jag upplever ibland "glimtar" eller kalla det "flashar" mer kanske... :roll: Jag utvecklades åt ett annat håll och är mer healer än regressionsterapeuft..så svaret Anna är nog att jag i alla fall för tillfället fortfarande är för okunnig för att ge mig på och aktivt guida.. :cry:
Men bara genom att läsa din fråga får mig att förstå att du är redo så "rätt" människa kommer att korsa din väg...
Stor kram från mig... :heart: :heart: :heart:

ps, jag glömde..åker på kurs i England snart och kommer att gå steg 2 i Reiki/Seichim vilket motsvara Reiki steg 3 ungerfär...så vill du ha healing skickad så är det bara att hosta till :wink:
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Annelie H - stor kram tillbaka :heart:

Vad är Reiki/Seichim :?:

Jag hostar gärna till - AW, Gastsjön, 840 64 Kälarne. Tack :!:

:D Kanske Fjällmor kan tänka sig använda den adressen också :oops: :lol: Kom också på alldeles för sent vad som var sagt :!: Och vem som hade sagt det :shock:

Lånar jättegärna och lovar skicka tillbaka :D Tack :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Mina barn säger ganska ofta "det gjorde jag/där var jag när jag var liten". Jag pratar alltid med dem om det och får höra de mest fantastiska eller mest korta :wink: svar och jag tar det alltid på allvar rent instinktivt! Man vet ju aldrig.... :wink:
Natalie

tro

Inlägg av Natalie »

Förresten så läste jag en intressant artikel av en vetenskapsman om hur vetenskapsmän ser på det där med vårt medvetande. Faktum är att man inte vet vart vårt medvetande sitter. Så om man INTE tror på tidigare liv så TROR man ju bara också, man vet inte, vetenskapsmännen VET inte vem vi är egentligen. Vi är ju inte alla blodkroppar, hjärnceller, vem är det som upplever allt det här?
Det ger mera mening och är logiskt egentligen att tro på själen och tidigare liv. Varför lider goda människor, och varför njuter onda människor? Det de gjort i tidigare liv kommer nu till någon som är en bra/dålig människa nu, men snart får den människan skörda som hon sår. Så tidigare liv innehåller på en gång också karma och en massa annat.....
Natalie

Inlägg av Natalie »

Angående regression och sånt så gick jag hos en shaman en gång (mest ur nyfikenhet, och hjälp behövs ju alltid för en sån här vilsen själ..).
Jag blev helt paff måste jag säga, han visste knappt nåt om mig, men när han gjorde resan så träffade han först på Indiska gudar med flera armar.
(jag är hindu och helt inne på allt med vedas och sånt). Dessutom såg han ärr på mitt andliga jag av saker han inte kunde ha vetat hur som helst och gav mig några riktig bra råd och hopp på vägen (ja, eller min ängel gav de till honom). Jag borde ha gjort fler resor kanske, men jag är ingen miljonär precis. Får väl ta hand om mig själv också, för det är jag som fär göra det resten av mitt liv iallafall. Han sa också det till mig, att jag vet vad jag ska göra egentligen och att mina änglar sa att jag klarar mig utan honom också. Det blev jag också paff av, vilken healer säger att man INTE behöver honom (HAN kanske är miljonär :lol: :?: ).
inger
Kontakt:

eget svar

Inlägg av inger »

Ja vi har levt tidigare.
Båda mina barn som nyfödda har bekräftat det utan ord.
Större vishet än i vissa ögonblick med dem har jag aldrig upplevt.
Sådana ögonblick beskrivs också i Barnaboken.
Har haft en upplevelse av att vara en förståndshandikappad kvinna i ett tidigare liv utan rätt att röra mig fritt. Har skrivit om det på kackelforum.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"