ändra schema?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
anna77

ändra schema?

Inlägg av anna77 »

Hej,
här kommer ännu en fråga (de verkar aldrig ta slut när man precis är ny):
inatt var sista natten på uppföljningsveckan och min dotter sov för andra gången i sitt liv denna vecka 12 timmar av sig själv!!! :D Vaknade 2 gånger men löste det själv. Fantastiskt underbart!! :D Jag kan inte tro att det är sant! :D
Eftersom jag varje morgon får väcka min dotter börjar tanken fresta lite att skjuta fram schemat lite. Jag ska inte göra det nu, först ska hon få komma in i detta nya. Jag trodde att det var lika bra att ta väckning kl 7 för annars skulle det bli för mycket vargtimme att kämpa mot för ett morgonpiggt barn (trodde jag...hon sover ju på!). Men det verkar som att vaknar hon på vargtimmen så gör hon det kring 4-5-6 oavsett när väckning är?
Vad kan det finnas för nackdelar med att göra vöäckning senare, ca 1 timme?
Till saken kan tilläggas att jag måste åka på ett bröllop i England över en natt med henne en månad efter att kuren började. Jag kunde bara inte skjuta upp kuren och det är en nära vän som gifter sig. Bör jag ändra schemat i och med det? De ligger ju en timme bak? Kan säga att jag är lite nervös över resan. Det kommer vara högljutt för henne under bröllopet när hon ska sova i vagnen och dagen därpå kommer vi hem halv tio...hjälp.
Tacksam för alla underbara svar!
:D anna77
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej igen Anna!
Bra jobbat! :thumbsup:
Jag vet inga nack- eller fördelar med morgon en viss tid. Man tar det som man tycker passar barnet och familjen, bestämmer sig och kör på det.

Jag har sett flera trådar om att resa med tiddskillnad, men sök-funktionen verkar ha fått något fel, så jag hittade dom inte. :? Tänkte länka dom. Själv har jag inte någon erfarenhet av det.
Åsa R

Inlägg av Åsa R »

Här kommer lite hjälp om tidsskillnaden!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=68
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"