Kryper i full fart på händer och fötter med rumpan högt i luften. Någon knäkrypning verkar det inte bli, men det finns ju inget behov av det heller. Lillälskligen står också stadigt utan stöd, likaså ställer han sig upp utan att hålla i nåt. Men gå utan att hålla i sig med båda händerna - näej, vill inte
Här hemma visas det tydligt att han är född i lejonets tecken
HAr trassel med schemat, framför allt sovtiderna behöver anpassas. Har senarelagt första sömnpasset. Problemet blir att det krockar med grötfrukosten. Sen har jag inte hittat den perfekta tiden för eftermiddagssömnen heller.
Får precis som alfsmamma bara ihop 13 sovtimmar per dygn, känns kanske aningens lite. Fördelen är däremot att lillälsklingen nu sover 11,5 timmar från tidigare 11. Så nu slipper vi kliva upp kl 6 vilket vi annars har gjort sedan han föddes. Och eftersom vi har flyttat fram nattningen en halvtimme så får vi sova ända till 7. WOW!
Vi har i dagarna blivit med radhus! Äntligen kommer vi ner på marken. Det har jag längtat efter sedan storebror föddes. Nu ska det bara rustas... för pengar vi inte har...
Hade tänkt försöka sträcka ut föräldraledigheten ända till augusti nästa år, genom att utnyttja dagar vi sparade med storebror. Det var ju lite billigare med ett barn... Om två veckor börjar jag jobba 60% medan pappan ska jobba 50%. Halvdagen som vi överlappar ska mormor ta. Fördelen är också att jag kan jobba endel hemifrån så jag kan börja jobba senare på dagen ibland om det inte funkar med mormor. Vi håller tummarna på att vi löser det!
Ett förskottsgrattis till alla andra små!