Hur ska jag få honom att rapa ?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Penny

Hur ska jag få honom att rapa ?

Inlägg av Penny »

Hej ! Min son på 5 mån rapar inte alltid efter varje mål trots att jag bär honom upprätt och buffar i rumpan underifrån en lång stund. När han somnat vaknar han ibland till, skriker och rapar när jag lyfter upp honom och somnar sedan snabbt om. Jag tänkte börja med shn-kuren och är orolig att han ligger och mår dålligt av att han inte rapat. Några bra tips ?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Rapande brukar de klara själva i den åldern och faktum är att magläget är ett lysande rapningsläge! Ja - pruttläge också för den delen :lol: !

:idea: Låt barnet röra sej efter maten så kommer rapandet att fungera. Lägg honom på mage med intressanta grejor framför sej!

:D Lycka till!
Penny

Inlägg av Penny »

Han sover på sidan och det tänkte vi fortsätta med eftersom, särskilt maken, är orolig för psd om han ligger på mage. Det fungerar det med har jag läst vissa som har skrivit här i forumet. Ibland läcker blöjan i sidan vid slutet av matten och pyjamasen blir blöt. Ska vi byta på honom i sängen då eller ?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ska man följa kuren så väntar man att byta blöja tills det är dags för "god morgon". Dessutom så slutar han kissa så mycket iom att han inte ska äta på natten - så det löser sej per automatik!

:?: Kan det vara dags för en storlek större blöja?

:idea: Har ni läst om magläge i "verktygslådan"? Gör det annars! Magläget är den absolut bästa förutsättningen för god sömn och även för att få till de övriga verktygen. Hyr larm så slipper ni oroa er!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej Penny!
Angående läckande blöjor så försäkrar ni er väl alltid om att snoppen pekar neråt när ni lägger på blöjan, annars läcker de obligatoriskt!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"