Hej!
Håller på att planera lite renovering av lillens schema och funderar över vakenpassen. Hur lång tid är det vanligt att en fyramånaders klarar? Jag tycker att två timmar är på gränsen och på morgonen en och en halv. Men med så korta pass blir det ju svårt att få ihop bra tider. Några förslag? Vi har morgon 6.45 och godnatt 19.15.
vakentid
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Annars låter det inte ovanligt alls med de pass du beskriver men yckte jag vakenpassen var för korta skulle jag smyga på en kvart här och där på schemat, där jag anade att det skulle gå bra. Eller åtminstone löpande ha som marginalkvart efter lilla barnets behov
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej!
Vår plutt sover fm-lur efter ca 1 h 45 min på morgonen. Jag skriver "cirka" eftersom han oftast är vaken före 07...(det är då vi har Morgon), så man kan väl säga att det oftast är 2 h mellan Morgon och fm-lur. I övrigt är han vaken 2 h mellan lurarna. Så har vi haft det sedan han var 3,5 månader.
Det du beskriver låter "normalt"
.
Kram
Kristin
Vår plutt sover fm-lur efter ca 1 h 45 min på morgonen. Jag skriver "cirka" eftersom han oftast är vaken före 07...(det är då vi har Morgon), så man kan väl säga att det oftast är 2 h mellan Morgon och fm-lur. I övrigt är han vaken 2 h mellan lurarna. Så har vi haft det sedan han var 3,5 månader.
Det du beskriver låter "normalt"
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
-
Gäst
Hej o tack för svar!
Det verkar vara så att lillen behöver ovanligt mycket sömn. Fem timmar på dagen har han nu och 11,5 på natten. Det borde ju egentligen vara för mycket. Å andra sidan sover han hela sin natt och orkar knappt hålla upp ögonen när ett vakenpass börjar ta slut. Kanske lika bra att vänta med att ändra tills han själv signalerar att det är dags...
Det verkar vara så att lillen behöver ovanligt mycket sömn. Fem timmar på dagen har han nu och 11,5 på natten. Det borde ju egentligen vara för mycket. Å andra sidan sover han hela sin natt och orkar knappt hålla upp ögonen när ett vakenpass börjar ta slut. Kanske lika bra att vänta med att ändra tills han själv signalerar att det är dags...