Min lilla Emma, som snart ska bli tre, sa till mig en dag att hon inte tyckte om Pappa... Kan vi inte handla en annan Pappa, jag vill ha en annan Pappa...
Jag försökte förklara för henne vilken go, snäll och fin Pappa som hon redan har, men hon ville att vi skulle gå till affären och köpa en ny,,,
Detta berättade hon när jag satt och åt frukost - alla andra sov. Pappa hade läst saga och nattat henne kvällen innan, det var precis lika mysigt som de brukar ha det, inga konstigheter.
Skillanden var kanske den att jag skulle börja arbeta denna morgon och hon skulle vara själv med Pappa och lillebror. Vi har varit tillsammans hela familjen under sommaren i flera veckor, så kanske har hon lite separationsångest?
Pappa blev ganska ledsen när han fick höra vad Emma berättat - han är verkligen världens goaste till både barn och fru!!
Egentligen ska man kanske inte gräva ner sig så mycket i Emmas fråga - men jag tycker inte att det känns vidare roligt,,,,,är det någon som har en bra förklaring, det hade nog tröstat lite..