Tycker inte om Pappa

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Emmas Mamma

Tycker inte om Pappa

Inlägg av Emmas Mamma »

Det är lite med tårar i ögonen som jag vänder mig till Er! :(
Min lilla Emma, som snart ska bli tre, sa till mig en dag att hon inte tyckte om Pappa... Kan vi inte handla en annan Pappa, jag vill ha en annan Pappa...
Jag försökte förklara för henne vilken go, snäll och fin Pappa som hon redan har, men hon ville att vi skulle gå till affären och köpa en ny,,,
Detta berättade hon när jag satt och åt frukost - alla andra sov. Pappa hade läst saga och nattat henne kvällen innan, det var precis lika mysigt som de brukar ha det, inga konstigheter.
Skillanden var kanske den att jag skulle börja arbeta denna morgon och hon skulle vara själv med Pappa och lillebror. Vi har varit tillsammans hela familjen under sommaren i flera veckor, så kanske har hon lite separationsångest?
Pappa blev ganska ledsen när han fick höra vad Emma berättat - han är verkligen världens goaste till både barn och fru!! :heart:
Egentligen ska man kanske inte gräva ner sig så mycket i Emmas fråga - men jag tycker inte att det känns vidare roligt,,,,,är det någon som har en bra förklaring, det hade nog tröstat lite..
Mamma till Emma f?dd 03-09 och Måns 05-11
Emma kurad 04-03, Måns 06-03
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag tycker att du har en bra förklaring själv! Visst är de för att du börjar jobba idag! Hon kanske tänkte sig att du skulle bli glad för att det inte var aktuellt att köpa en ny mamma! :lol:

Man får höra mycket mindre angenäma saker ibland men försöka att inte lägga så stor vikt vid det! 8) Vi hade våra pojkar hos mormor och morfar i helgen. De har självklart haft det jättebra men i bilen hem berättade Axel att de inte hade fått leka, inte titta på TV mm. samt att mormor hade givit dem en liiiiiten liiiiiten godispåse på lördagen som morfar hade tagit ifrån dem!

-Stackare! sa vi och försökte hålla masken!
Sen började sonen reparera sin historia litet när resterna från den STORA lördagsgodispåsen kom fram ur packningen... Det var morfar som hade stoppat ner den! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Det står någonstans bra i BB om när barn säger saker som "jag såg en rosa elefant" och andra värre saker. Läs det!
Pappa behöver inte bli ledsen.

Tänk på att barn ställer frågor med påståenden.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Emmas Mamma :D

Kan bara instämma med föregående talare :wink:
Och tillägga: härda er :!: När såna här saker kommer, gäller bara att själv framhärda, att pappan åtminstone vill ha barnet! Och diskutera - man kan få höra helt underbara, skräckinjagande, fantastiska historier - det är helt enkelt fantasin som flödar, och den är rik :lol:

-"mammaaa, jag tänker skura ut ditt hjääärta sen" sa treåringen till mig häromdagen med glad min :shock:
-"jahaaaja, vad ska du göra med det då", undrade jag förvånat...
-"hacka det i småbitar, och seeen ska du få en boll där istället!"ler hon lyckligt :D

Vilken tur, va! Och inte blir de direkt lenare i munnen i tonåren, kan jag säga :? Så bli för guds skull inte ledsna, det är bara ord :wink:

Hälsa pappan!
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Emmas Mamma

Inlägg av Emmas Mamma »

Tack, tack för tips och råd!
Jag får väl ta min bibel (barnaboken) och läsa ikväll - det tål att uppdateras.
Har berättat för pappa och han kände sig genast lite gladare. :D

Ibland är det lite svårt att veta hur mycket man ska ta på allvar och eftersom Emma varit lite "anti" pappa så tog detta lite extra hårt,,,

Men som sagt nattlektyren för ikväll är räddad´.
Mamma till Emma f?dd 03-09 och Måns 05-11
Emma kurad 04-03, Måns 06-03
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"