Jag har börjat tillämpa standardmodellen så smått på vår lille kille på 7 veckor. Saken är den är att han inte vill ta det andra bröstet redan 1 timme efter att han har ätit från bröst nr. 1. Han är inte alls intresserad, skriker när han får det garanterat fulla bröstet (annars hade jag trott att skriket berodde på otillräcklig mjölk) och jag vill inte tvinga i honom. Är det ok att vänta ytterligare en halvtimme? Hur noga är det? Är man nybörjarmamma så är man...
Nybörjarfråga ang. standardmodellen
-
lillagumman
Nybörjarfråga ang. standardmodellen
Hej!
Jag har börjat tillämpa standardmodellen så smått på vår lille kille på 7 veckor. Saken är den är att han inte vill ta det andra bröstet redan 1 timme efter att han har ätit från bröst nr. 1. Han är inte alls intresserad, skriker när han får det garanterat fulla bröstet (annars hade jag trott att skriket berodde på otillräcklig mjölk) och jag vill inte tvinga i honom. Är det ok att vänta ytterligare en halvtimme? Hur noga är det? Är man nybörjarmamma så är man...
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
En halvtimme är en evighet - tre eller fem minuter kan göra hela skillnaden. Tillämpa "ömma järngreppet", odla ditt tålamod, försök igen några gånger - och kom ihåg: du kan ingenting utvärdera av någon dag eller några mål. Han "brukar" ingenting förrän möjligen efter en envist likadan vecka
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022