Inspirerande utbildningar med verktyg för ditt föräldraskap!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Inspirerande utbildningar med verktyg för ditt föräldraskap!

Inlägg av Gäst »

:idea: Nu är det dags att anmäla sig till höstens utbildningar i Aktivt Föräldraskap och Aktiv Småbarnsförälder med mig som utbildningsledare!

:arrow: info om utbildningar i Lund

:arrow: info om utbildningar i Malmö

:idea: Målet för utbildningarna är att både föräldrar och barn skall utveckla en positiv självkänsla, starkare självförtroende, ett större mod samt växa i ansvarstagande och samarbete.

:arrow: Infolänk: Det unika med Active Parentings program.

:arrow: En länk till en artikel om mig, utbildningarna och vad de ger för deltagarna finner du om du klickar här !

:D Välkommen med din anmälan!
Senast redigerad av Gäst den ons 09 aug 2006, 11:51, redigerad totalt 3 gång.
AKS

Inlägg av AKS »

Hej!

Vid vilken ålder är det relevant med kursen Aktiv småbarnsförälder? Tilda är nu drygt 10 månader - är det bättre att vänta med kursen ett tag eller är det bra läge nu?
/AKS

Mamma till T född september 2005
Mamma till M född august 2010

Två underbara flickor uppfostrade i barnabokens anda sen födseln
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Aktiv Småbarnsförälder passar för föräldrar med barn ca 9mån-4 år. Denna utbildningen är på 12 studietimmar. :arrow: Se här för mer info om innehållet!

:idea: Aktivt Föräldraskap passar föräldrar med barn 2-12 år. Denna utbildningen är på 28 studietimmar (i min något utökande version än originalet) och är en fördjupning, vidareutveckling och utökning av de teorier och verktyg som presenteras i Aktiv Småbarnsförälder. :arrow: Se här för mer info om innehållet!

:idea: Varför man nämner åldrar är för att man som förälder ska kunna praktisera de nyvunna kunskaperna och verktygen mellan träffarna för att sedan få feedback på erfarenheterna. Då får man mest ut utav utbidningarna. Annars så går det bra för vem som helst att gå. Alltid hittar man någon i bekantskapskretsen att öva på :wink: :lol: !

:idea: Jag vet att allt från blivande föräldrar till mor/farföräldrar och även andra personer med intresse för mänskliga relationer är nöjda deltagare :thumbsup:
nina27

Inlägg av nina27 »

Hej mammut maria :D

Jag är jätte intresserad av att gå kursen, den verkar fantastiskt bra :D :D
Min son har precis fyllt två år, är den någon utav kurserna som du speciellt rekomenderar då?

och vart kan jag hitta priserna någonstans..

kram nina
Mamma till goa lilla walter som ?r f?dd Juli 04
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du hittar allt du behöver veta om du följer länkarna i första inlägget (Lund/Malmö). Klicka där så kommer du vidare!

:idea: Båda utbildningarna är att rekommendera när man har en två-åring. Läs om dem (se länkar i inläggen) och se vilken som känns mest intressant för dig. Aktiv Småbarnsförälder är som en slags introduktion till Aktivt Föräldraskap. Många som gått Aktiv Småbarnsförälder går även Aktivt Föräldraskap lite senare för att utveckla sina kunskaper och verktyg :D .

:idea: Om man känner att man är en Barnaboksförälder så kan det hända att Aktiv Småbarnsförälder känns lite för bekant. Därför rekommenderar jag dig som har en 2-åring och som redan är inne i "tänket" att gå Aktivt Föräldraskap!
Senast redigerad av Gäst den sön 06 aug 2006, 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha...jag som just tänkte anmäla mig till småbarnsvarianten. Men barnabokstänket flyter ju på ganska bra härhemma ännu så länge.

Får väl fundera ett varv till :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Fundera på du - du kommer som Barnaboksförälder ha glädje och nytta av den utbildning du väljer; oavsett vilken det blir :thumbsup: .
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Om man inte har möjlighet att delta i kurserna i Malmö och Lund så kan man kontakta utbildningsledare i aktuella delar av landet här :arrow: http://www.activeparenting.se/kursledare.htm
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D En artikel om utbildningarna och mig finner du här :arrow: här !
nina80

Inlägg av nina80 »

Stockholm då?
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Se mitt tidigare inlägg om utbildningsledare i övriga landet - kontakta dem för info!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Då det har varit en efterfrågan på distansutbildningar så kan jag viska lite om att det KAN bli aktuellt med någon form av distansutbildningar till våren -07 (med mig som utbildningsledare). Det är under diskussion så vi får se vart det leder :D !
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

SÅ vad är det du säger!?
Om inte Mammuten kommer till Stockholm får väl Stockholm komma till Mammuten!
Kom igen nu Maria! Vad behöver du? Vi fixar.
Maila mig så ordnar vi. Capisch!? :evil:

Mammut goes Stockholm. Yes.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Ållrajt :lol: !

:idea: Grejen är att utbildningen inte kan köras som "intensivkurs" då den bygger på egen process och reflektion. Men vi ska nog hitta på något :D !
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:idea: Man kan ju alltid köra träffar och distansutbildning på en och samma kurs så finns det utrymme för reflektioner och eget "processande".

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"