Läkarbesök mitt i em-luren...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

Läkarbesök mitt i em-luren...

Inlägg av JH »

Vi har tid för 6-månkontroll 15.45, Elsa har sovtid mellan 15.30-16.15. Att låta henne sova efteråt känns inte bra eftersom jag inte vet om vi får komma in i tid eller hur lång tid besöket kommer att ta. Hon blir då jättetrött och gnällig, vilket känns tråkigt vid läkarbesöket. Har två alternativ:

:arrow: Jag låter henne somna 15.15 (ut och går), inom marginalkvart, men hon sover bara 20 min, sen får hon 20 till när vi går hem (eller senare om det inte går)

:arrow: Jag lägger henne redan lite före 15 (också ute på promenad), så att hon får sova sina 45 min, fast tidigare. Då tänkte jag också förskjuta dagen lite, med hjälp av marginalkvartarna, så att hon är tröttare vid 15 än hon brukar vara, samt lägga henne tidigare på kvällen (18.30 istället för 19).

Vad tror ni blir bäst?
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
MorRor

Inlägg av MorRor »

Jag skulle ha föredragit alternativ 1. Lägga henne kl. 15.15 och låta henne sova 20 minuter, för att slippa göra inverkan på schemat för mycket. Kanske ge en 5 minutare på vägen hem om hon är jättetrött annars skippa resterande minutrar av passet. En dag klarar hon sig säkert. När jag har hamnat i liknande situationer har jag gjort så och det har alltid fungerat utan knöl, men sedan vet jag inte om det är "rätt". Det får de mer garvade experterna svara på. Jag har börjat anta inställningen att "en gång är ingen gång" och då blir livet så mycket lättare.

Lycka till!
Mamma till tv? goskillar f?dda okt-98 och april-04
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"