Hej!
min dotter är nu 2 år och 10 månader. hon visar egentligen inget större intresse att sluta med blöjan. jag har skaffat pall, ring och potta. jag har köpt trosor och visat att man kan ha dom här fina trosorna istället för blöjan. jag har inte gjort något ännu för att få henne att sluta med blöja. jag hoppas att hon själv ska ta det steget. jag har nämnt att man kan kissa på toalletten om man vill. inte så mycket mer.hon har kissat och bajsat på pottan nån gång men nu var det ett tag sen. borde jag börja vara mer aktiv nu eller kommer hon själv att sluta? jag såg i barnaboken att anna inte rekommenderar blöja efter 3 års ålder. det börjar närma sig!
tacksam för råd!/sönk!
potträning?
Hej!
Min dotter är 2 år och 9 månader och det är inte förns nu som det har börjat hända grejor
. Vi har haft blöja, ring och trosor precis som du framme under en längre tid men det är inte förns nu som hon faktiskt i förhand börja känna när hon är kissnödig.
Hon har sprungit omkring naken hemma och när kisset har kommit har vi satt henne på pottan som följt med oss från rum till rum
. Sagt oj då, vilket tokigt kiss som kom på golvet och sen hjälpts åt att torka och hitta nya torra kläder.
Inför en resa till Tyskland som vi precis kommit hemifrån så satt vi och funderade på hur vi skulle göra. Vi bestämde oss för att ta med oss pottan och vips där så lossnade det. Hon sprang på pottan hela tiden (ingen blöja när hon är vaken) och utomhus sprang hon till buskarna (visserligen med trosor och byxor på oftast men ändå
). Hon bajsar oftast när hon får på blöjan inför sovstunder men jag tänker inte stressa på den biten.
Så nu känner jag att vi verkligen är på gång..... Jag läste alla inlägg kan kunde komma över på forumet om detta och insåg att man kan ha allt tillgänligt och låta tiden ha sin gång. Men gränsen mot att stressa på så att det låser sig är hårfin....
Lycka till!
Pia-Lotta
Min dotter är 2 år och 9 månader och det är inte förns nu som det har börjat hända grejor
Hon har sprungit omkring naken hemma och när kisset har kommit har vi satt henne på pottan som följt med oss från rum till rum
Inför en resa till Tyskland som vi precis kommit hemifrån så satt vi och funderade på hur vi skulle göra. Vi bestämde oss för att ta med oss pottan och vips där så lossnade det. Hon sprang på pottan hela tiden (ingen blöja när hon är vaken) och utomhus sprang hon till buskarna (visserligen med trosor och byxor på oftast men ändå
Så nu känner jag att vi verkligen är på gång..... Jag läste alla inlägg kan kunde komma över på forumet om detta och insåg att man kan ha allt tillgänligt och låta tiden ha sin gång. Men gränsen mot att stressa på så att det låser sig är hårfin....
Lycka till!
Pia-Lotta
Dotter f?dd 031101, Barnaboksbarn fr?n 2 m?n
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start
Dotter f?dd 051225, Barnaboksbarn fr?n start