startar kur i morgon!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, det går förbi :D Glöm bara inte att han måste få lösa vissa livskriser själv - det varken kan eller ska du försöka göra åt honom. Och det gäller för hela lilla stora livet :roll:

Tålmodig, glad avlyssning, alltså - i det absolut längsta :D STORT förtroende för barnet. (Han är ju också så briljant smart :!: )

Kan han verkligen inte lägga sig ner själv, hör du det på honom, och du har agerat perfekt rätt. Inom mindre än en vecka är det lilla problemet över. Då går du in när han sovit i tio minuter (inte tjugo) och lyfter/lägger honom rätt. Det märker han inte. Förmodligen sover han då på tvären i sängen ovanpå sängkläderna. Också det går förbi :D

Buffar gör man ju bara första natten, och bara allra första gången tar det mellan 20 och 45 minuter. Ryggen går visserligen av men man blir rätt vig på kuppen :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Camilla K?rn

Inlägg av Camilla K?rn »

Nu är det dags för nästa tupplur...........samma sak som sist. Han ställer sig upp och vrålar/tjuter.................tystnar lite..vrålar igen...osv. Jag ramsar då och då och när jag gör det så höjer han rösten med en gång och börjar skrika igen. Han reagerar tydligt på ramsan :twisted: , men jag vet inte om han tar den till sig!? :? Jag avvaktar och ser vad som händer.............., men jag vill ju att han ska LUGNAS av ramsan, inte stressa upp sig ytterligare. Gör jag rätt?
MVH Camilla
Mamma till Gabriel f?dd 14 maj 2004
Camilla K?rn

Inlägg av Camilla K?rn »

Nu sover han! Jippiiiieee! :lol:
Han fick stå och ha sin livskris i ca 13 minuter. När jag sedan skulle ramsa igen hörde jag att han "svarade" mjukare tillbaka,mer ledset. Då dick jag in, lade honom ned på magen, gjorde solfjädern i 2 -3 sek, gick ut med ramsan.....tyst.....sover! :sleep:
Tack Anna för att du givit mig (och alla andra) dessa underbara verktyg.
Varje gång han ska sova själv och det lyckas får man ett slags glädjerus över sig. Man blir så glad och så stolt (både över sig själv att man fixade det, men mest för barnets skull.)
Jiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
:P :P :P :P :P :P :P :P /Camilla
mammamy

Inlägg av mammamy »

Underbart att det går så bra för er! SHN-kuren är en ständig process, inte en knapp man hittar och trycker på en gång. Han kommer att växa och utvecklas, nya frågor uppkommer, sjukdomar strular till dagar och nätter osv. ´Gång efter annan kommer han att ha svårt att komma till ro, svårt sova lugnt eller svårt somna om själv, men nu vet ni ju hur ni ska gå till väga när det händer. Å börja inte fuska, då är man snabbt tillbaka till ruta ett! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härlig och spännande läsning! Bra gjort och lycka till!
Camilla K?rn

Inlägg av Camilla K?rn »

En liten rapport bara! :o :)
I natt (som var) sov vår gosse fint. Han lades av pappa och sov hela natten med några få uppvaknanden. Han klarade att somna om själv två gånger, men fick hjälp med ramsan av sin far på morgonkvisten (vargtimman!) Jag fick sova SJÄLV :sleep: i min säng och jag fick sova hela natten igenom för första gången på 8 månader!!! :lol: Det var helt underbart kan jag lova.

I kväll när han skulle lägga sig tog det 1,5 minut bara och han har sovit sedan dess :!: :P =D> Detta är fjärde natten och vi hoppas och tror att det kommer bli lika bra som förra.

Det enda som är lite struligt är att sova middag på dagarna. Det är inte populärt........ÄNNU :!: :!: :wink:

Jag tackar åter igen för SHN-kuren. Vi ska vara rädda om den och sprida den till alla vi känner!
Kram Camilla \:D/ :heart: :mrgreen:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Underbart. \:D/ Grattis. :sleep: Bra jobbat. =D>
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"