semestertid

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Filippa

semestertid

Inlägg av Filippa »

Nu behöver jag lite hjälp i att tänka rätt :?
Vi ska åka till Cypern om en månad och jag hade tänkt flytta fram lillans natt-tid till kl. 20.00(går vanligtvis och lägger sig kl. 19.00). På Cypern har dom +1h mot oss så när klockan är 19.00 här så är hon ju redan 20.00 där. Behöver jag inte göra någon justering alls då eller tänker jag helt fel :?:
Avresedagen måste vi också åka hemifrån senast 05.00. Hur gör man enklast där. Det känns svårt att få henne att sova vidare i bilen??
Tacksam för lite tips :D

Hoppas att alla njuter av den underbara sommaren :D
Hälsningar Filippa
mamma till son f?dd mars-01 och dotter f?dd januari-05
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Filippa :D
Vad kul att ni ska ut och resa :!:
Nu är jag ingen globetrotter, precis, men i våras var vi också på charter sen vecka - jättekull.
Jag gjorde - ingenting :!:
Allt med tider osv löste sig på plats, och vi var också tvungna att ge oss väg i ottan, men en gång är ingen gång :wink:
Vi väckte helt enkelt barnen, de två små fick vällingen i bilen och så var de inte mer med det. Det blev ju en lååång morgon, men i gengäld somnade minsta på flyget, så den resan gick ju bra :!:
Jag tror inte du behöver fundera så mycket på det, utan åk bara och ha mysigt, det är mycket enklare att resa med barn än man tror :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Tjingeling! :D

Jag håller med föregående talare. :wink: Se resdagen som - en gång är ingen gång och kör sen på som vanligt.
Vi är inte vana charterresande, men tält - fjällvandringar - stormdygn på kalfjället m.m... är våra erfarenheter...och allt går!

Packa bara den berömda "attityden" tillsammans med pengarna så går det kanoners :!: :thumbsup:

Trevlig resa!
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"