Hysterisk skrik

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, miar 70 :wink: :D Tack, K-ina :wink: :D

:D Provision på Barnaboken, förstagångspappa :?: Har det förbigått dig att dessa föräldraforum är fullkomligt gratis att konsultera :?: Tror du att jag som har arbetat ideellt för de små barnens väl i fyrtio år tubbar folk att rekommmendera Barnaboken, så att de kan få provision :?: Barnaboken har såkt i över en halv miljon exemplar hittills och det kan möjligen bero på att den är användbar. Förbannat bra, helt enkelt. Folk har upptäckt det alldeles själva.

Reta mig inte :evil: Jag gör detta ganska enorma arbete, här och även för dig och för tusentals föräldrar IRL, gratis och har alltid gjort. Anlitar du Nanny-akuten kostar det dig 2.500 kronor i timmen.

Förlåt om jag inte har någon humor i just det här fallet :roll: :evil:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Förstagångspappa

Inlägg av Förstagångspappa »

Rapport!

Så har det gått två kvällar/nätter och det går bara bättre och bättre. Fortfarande lite orolig men som flera har skrivit så är det ju mat och åter mat som gäller. Har man dessutom humör och är ivrig så är det mat PÅ EN GÅNG när han börjar suga och söka. Det där med sovrutiner har jag fattat att det inte finns första veckorna så det hänger vi inte upp oss på. Han somande vid 23:15 efter lite tillägg som han spydde upp. Sov sedan till ca 03:00 då han vaknade och fick ett bröst före han somnade. Sedan sov han till nöjd ca 06:00 och åt till 06:15. Han vaknade efter 1,5 timmar vill han ha det andra bröstet. Nu är lillkillen vaken och har blivit genomgången och "rekondad" :wink: och får mer mat.

Tänk att man visste att barn den första tiden bara vill sova och ha mat, men inte HUR mycket mat dom ville ha :shock: . Jaja, "alla är vi barn i början!" Huvudsaken att lillen har det bra och trivs.

Hör av mig
Förstagångspappa

Såg inte att du skrivit Anna och såg då inte heller att du tagit illa vid dig av mitt "provision-skämt". Tyckte bara att det verkade så för att dom flesta hänvisade till boken och inte skrev vad/hur ist.

Lillkillens hysteri och panik är borta (skönt) men hans humör och hetsighet är kvar (gilla läget). Han "sover" lika dåligt och oroligt på kvällen och nu mer på natten också men det är väl också som det ska antar jag. Har ju hört att skaffar man barn så är det slutsovit iaf som det var förut....
Vi är iaf lycklig över att han är lugnare (lugnare än panik :) ). Tillägget han får på kvällen spyr han upp men är rätt nöjd efter det.

Tack för erat stöd (det behövdes)

P.S För att ta bort den där provision-känslan så kan man ju skriva i klartext. Är det ett uttjatat ämne så kan man ju hänvisa till den tidigare länken 8) D.S
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hmmm... :?
Nu får jag känslan av att du inte gillar att vi är några som rekommenderat dig/er att läsa barnaboken...
Törs man fråga VARFÖR :?:

Om du läser runt här på alla olika forum som finns, förstår du snart att små bebisar som din lillkille INTE behöver sova dåligt, ni föräldrar ska INTE behöva rycka på axlarna och försöka "gilla läget" - jag har så väldigt svårt att förstå varför det fr en del ska vara så svårt att ta emot den hjälp och de råd vi andra i all vår välmening mot både barnet och dess föräldrar vill ge.

Har man satt ett barn till världen, ska man väl kunna/orka läsa en bok :?:

Jag har haft hund i en herrans massa år, och innan jag skaffade mig första hunden köpte och läste jag hundböcker, när jag hade köpt första jycken gick vi kurser och fortsatte läsa böcker, vilket jag än i dag gör - 20 år efter första hundköpet :!:

Konstigt nog verkar inte det gälla småbarn - att vi som föräldrar ska ha all den kunskap vad gäller baby och barna-vård medfött, är ju helt befängt :!:
Så jag förstår inte din ironi, varför vill du inte ge dig, din sambo/fru och framförallt din son en lugn och glädjefylld babytid, med god sömn och lugn och ro?

Allt jag gjorde var ju att rekommendera dug att läsa en bok, som hjälpt så otroligt många barn och föräldrar :cry:

Att skriva här och be om hjälp - och sen inte vilja ta emot den utsträckta handen tycker jag är...taskigt :(

Hoppas din lille mår bra, i alla fall/
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Förstagångspappa

För att få ett slut på den här historien som började som ett skämt (som fortfarande är ett skämt för mig) så ska jag köpa boken. Men om den lilla lilla killen inte sover efter att vi läst den vill jag ha pengarna tillbaka. Den garantin måste ju bara finnas eftersom boken är så bra... :)

Kram på er alla
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Förlåt mig om du tycker att jag överreagerade, men om det kan få dig att köpa boken - och läsa den! - får jag ändå vara nöjd :wink:
Och jag lovar att du kan pm-a mig om du är missnöjd efter att ha läst den, så ska jag personligen betala den :!: :D
Trevlig läsning :wink: :!:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, miar 70 :wink: :lol:

:D Jag tror jag har svarat dig på annat håll, förstagångspappa. Hur som helst är det trevligt att ha dig här.

Apropå ironi - passa på och lär dig att små barn inte förstår ironi förrän efter tio års ålder :shock: :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Är mycket nyfiken på om förstagångspappan läst barnaboken :D har inte erhållit nåt pm om ev missnöje, så jag hoppas att du läst den och att lilla killen sover gott nu :wink:

Kram :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

När du startade den här tråden var lilla barnet bara två veckor. Då är det överlevnadsångest som gäller och den ska stillas så kvickt och så mycket och så ALLTID som sig bara göra låter.

I andra delen av Barnaboken skriver jag om nyfödda som "vägrar äta" och hur man lugnar dem, dvs försätter dem i stånd att äta mer, igen och mer och igen, tills lilla magen är så full att den rinner över (i endera änden). Vi vill INTE ha något hysteriskt hetsigt fäktande och vaknande efter 7 min. Vi vill ha en stockmätt bebis (dvs före den egentliga födelsen) som sover nöjt i åtminstone 2,5 tim efter varje mål (om åtminstone 1,5 tim vaken- och ättid).

Om små matningstrasslare finns också en klistrad tråd här på Späda barn och små :wink:

LYCKA TILL :lol: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"