Hej!
Hur går det med allergin och sömnen? Min lillknorr är också mjölk- OCH äggproteinallergisk

. Fick veta när han var ca 4,5 mån och gick på mjölkfri diet en månad. Efteresom eksemen kom tillbaka rådde läkaren mig att sluta amma, så det gjorde jag. Hade börjat med puréer och gröt tidigt så det var egentligen inga större problem, men lite trist ändå - man vill ju helst själv bestämma när man vill sluta amma.
Hur som helst; vi hade också problem med sömnen pga klådan. Jag hade kört standardmodellen från start men istället för att amma när han hade svårt att somna om vagnade jag lite för mycket (ville få honom att somna om snabbt så att han inte skulle klia mer och få mer klåda osv) och till slut fick jag kura "på riktigt" för att få ordning på hans sömn.
Vet inte vad jag vill med detta småröriga inlägg (har två små som hjälper mig skriva

) mer än att jag är/var i samma sits som du! Nu verkar eksemen dock ha lugnat sig. Har fått smörja en del med kortison också tyvärr...
Har du fått veta vad det är som han reagerar mer på? Har ni gjort pricktest på ägg också? Se till att få ordentligt utrett vad han reagerar mot så ni slipper lida!
Om ni inte redan börjat kura så kanske ni (under tiden som ni läser på/förbereder kurandet) kan fortsätta införa mer "riktig" mat samt kämpa på med att få stopp på eksemen så att du inte behöver ha några "vargar" i form av oro för att han skulle vara hungrig eller ha klåda när han vaknar på natten och inte kan somna om.
Antar att du fått info om Nutramigen och mjölkfria grötar? Har du hittat något bra forum för barnallergi på nätet? Jag har letat men "bara" hittat allergisidan på Allt för föräldrar. Tar gärna emot tips på bra sajter om du har några
LYCKA TILL nu med både sömn o allergi!