Hur göra vid somning på middagsluren?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Julius

Hur göra vid somning på middagsluren?

Inlägg av Julius »

Kan man gå ut på promenad nu inför middagsluren & köra på mage samt utan napp eller är det ok att ligga på rygg utan napp???
Eller måste vi ha sängen & buffa & ramsa!

Skynda svara det börjar bli ont om tid om vi ska hålla schemat!!!
Son f?dd 040806 SHN-kuren startad 17/1-05 & funkar kanon fortfarande!
D?ttrar f?dda 940818 & 970611 & 060220 (Ej kurade)

:heart:Bilder p? de sm? liven:heart:
mammamy

Inlägg av mammamy »

HEj Julius!
Jag är en smula oortodox ibland så jag tycker magläge i vagnen utan napp om du känner för att gå en promenad under luren. Se till att vara hemma och kunna ta upp barnet igen påtiden bara!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Och jag säger tvärtom Mammamy :wink: . I och för sig har vi aldrig haft plutten på mage, alltid på rygg. Dock tog vi bort nappen i samband med kurningen.

Inför hans långa middagslur går jag alltid ut och går ca 10 min innan 11.30, vilket är hans starttid för den långa middagsluren.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Julius

Inlägg av Julius »

Vi kör inne nu iallafall och han gallskriker & har gjort i snart 10 minuter. Nu börjar han lugna sig men sen stegras det och nu är det nästan som skratt/gråt! Hur länge ska vi härda ut? Tills han har somnat förståss!!!

Julius

Inlägg av Julius »

Nederlaget vann!!! Pappa kom nu ut moloken och sa att Julius fick somna på sidan med nappen i mun!
Skäll inte på oss nu! Tala bara om vänligt men bestämt hur vi ska orka stå ut och klara att vara så hårda som behövs! :evil:

Kristin

Inlägg av Kristin »

Julius, inte skall väl vi skälla :wink: , även om Anna W tycker att vi föräldrar uttrycker oss lite klumpigt och gnälligt emellanåt...

Som sagt, vi har aldrig lagt plutten på mage och jag tycker inte man skall vara manisk när det gäller detta. Om plutten somnar in på rygg så låt honom ligga på rygg!

Bet napp så hade vi också napp först, men tog alltså bort den över en natt. De glömmer. Tro mig. Det KAN bli så att ni får lov att springa upp på nätterna och sätta i nappen om han tappar den och det tröttnar man ju på efter ett tag. Vi gjorde det i alla fall.

Nu hann jag inte se hur länge ni har kurat den lille, men det tar TID så massvis med tålamod är det vad ni behöver. 10 min skrik/frågor/protester är ingenting :wink: (jag har varit med om både 10, 20, 30 och 55 min (extremfall bara en gång). Se det som att det är FRÅGOR han ställer och inte att han gråter/är ledsen. Det hjälper mig att vara stark mentalt och tar fram min attityd. Attityden är A o O 8) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hänger också läpp när jag inte lyckas (hände mig för bara ett par dagar sedan), men rätt snabbt är man "uppe på benen" igen. Åtminstone om man vänder sig till forumet :D !

Det är INTE hårda ni skall vara :evil: :wink: - ni skall vara LEDSAGARE, VÄGVISARE inför ert barn. Han vet INGENTING, utan frågar ER.

Schemat är väl lagt efter hans rytm? Viktigt!!!! Har ni gjort det så är det bara att köra på och hålla det. Han är ovan, men lär sig snart!

Sover han i sängen under natten?

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"